شناسهٔ خبر: 67264458 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضدعفونی و گند زدایی آبشخور‌های حیات وحش خائیز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه از ضدعفونی و گندزدایی ۱۷ باب آبشخور و ۳ منبع آب در منطقه حفاظت شده خاییز خبر دارد.

صاحب‌خبر -
روح الله عزیزی به منطقه حفاظت شده خائیز اشاره کرد و گفت: این منطقه با ۲۲ هزار هکتار وسعت دارای گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری حد واسط دو شهرستان کهگیلویه و بهبهان است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه از وجود ۱۷ باب آبشخور و ۳ منبع آب در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به احتمال وجود بیماری‌های میکروبی، انگلی و ویروسی در مسیر آبشخور‌های حیات وحش، محیط بانان آبشخور‌های این منطقه را به منظور پیشگیری از ابتلا گونهذ‌های جانوری حیات وحش این منطقه به بیماری‌های طاعون نشخوار کنندگان کوچک، تب برفکی، تب مالت و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گندم زدایی و ضدعفونی کردند.
 
وی این اقدام را گامی موثر در جهت حفاظت بهتر و موثر‌تر از حیات وحش منطقه و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر دار عنوان کرد و گفت: با این اقدام آب آشامیدنی سالم به حیات وحش می‌رسد.
 
رئیس محیط زیست کهگیلویه تصریح کرد: هر ساله با برگشت عشایر منطقه از مناطق سردسیری به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی با همکاری ادارات دامپزشکی شهرستان‌های کهگیلویه و بهبهان دام‌های اهلی عشایر واکسینه می‌شوند.

نظر شما