شناسهٔ خبر: 67266980 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آبشخورهای حیات وحش خاییز ضدعفونی شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: یاسوج_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه از ضد عفونی آبشخورهای حیات وحش در منطقه حفاظت شده خاییز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله عزیزی افزود: منطقه خاییز با ۲۲ هزار هکتار وسعت دارای گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری حد واسط دو شهرستان کهگیلویه و بهبهان است.

عزیزی از وجود ۱۷ باب آبشخور و ۳ منبع آب در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به احتمال وجود بیماری‌های میکروبی، انگلی و ویروسی در مسیر آبشخورهای حیات وحش، محیط بانان آبشخورهای این منطقه را به منظور پیشگیری از ابتلاء گونهذهای جانوری حیات وحش این منطقه به بیماری‌های طاعون نشخوار کنندگان کوچک، تب برفکی، تب مالت و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گندم زدایی و ضدعفونی کردند.

وی این اقدام را گامی مؤثر در جهت حفاظت بهتر و مؤثرتر از حیات وحش منطقه و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر دار عنوان کرد و گفت: با این اقدام آب آشامیدنی سالم به حیات وحش می‌رسد.

رئیس محیط زیست کهگیلویه تصریح کرد: هر ساله با برگشت عشایر منطقه از مناطق سردسیری به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی با همکاری ادارات دامپزشکی شهرستان‌های کهگیلویه و بهبهان دام‌های اهلی عشایر واکسینه می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما