شناسهٔ خبر: 67264345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی استان اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با توجه به تداوم ناپایداری‌های فصلی و محلی روز چهارشنبه در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل طی ساعات بعدازظهر تا اوایل شب امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت رگبار باران گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی و در نواحی مستعد تگرگ احتمال می‌رود.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر رعایت توصیه‌های صادر شده در هشدار سطح نارنجی (شماره ۷) و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به‌ویژه در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر، کوثر و خلخال تاکید کرده است.

بر اساس داده‌های هواشناسی اردبیل ، در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های رگباری در مناطقی از این استان رخ داد که بیشترین بارش از خلخال با ۱۴ میلیمتر به ثبت رسید.

از لحاظ دمایی طی سه روز آینده در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و کوثر حاکمیت هوای گرم و در سایر مناطق استان تغییرات دمایی قابل ملاحظه انتظار نمی‌رود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

طی روزهای اخیر بارش سنگین باران و تگرگ خسارت‌های سنگینی در شهرهای مشگین‌شهر و خلخال به همراه داشته است.

نظر شما