شناسهٔ خبر: 67339512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برگزاری جشن‌های غدیر با محوریت خانواده در همدان

مسئول فرهنگی قرارگاه مردمی غدیر استان همدان گفت: جشن‌های غدیر امسال، با محوریت خانواده برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، وحید روحی امروز _شنبه دوم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های عید غدیر امسال با محوریت خانواده طراحی شده است تا انس و الفت بیشتر بین آن‌ها شکل گیرد.

وی افزود: در غرفه‌ها نیز، غرفه جوانی جمعیت، جهاد تبیین، مسائل تاریخی غدیر، پرسش و پاسخ درباره مسائل اعتقادی به همین منظور برپا شده است.

مسئول فرهنگی قرارگاه مردمی غدیر استان همدان ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی قرارگاه مردمی غدیر استان همدان، در دهه امامت و از عید قربان تا غدیر به مدت ۴ شب در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان، برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار شده و ما یک شب در میان برای خانواده‌ها برنامه داشتیم.

روحی اضافه کرد: در شب اول میهمان ۱۷۰۰ دانش‌آموز ابتدایی به همراه خانواده‌هایشان بودیم که از ۸ غرفه کودک و نوجوان، نقاشی، هنرهای دستی، رصدخانه، عمو روحانی، بازخوانی کتاب غدیر و… بازدید کردند و پس از آن نیز در جنگ شادی که با اجرای برنامه‌های شاد، مسابقات، سرودخوانی و اهدای جوایز همراه بود، شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه در مدارس، ۱۱۰ مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش انتخاب شدند و بخش دیگری از برنامه متعلق به دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بود که در این برنامه نیز نزدیک به ۷۵۰ خانواده ثبت‌نام کرده و پیش‌بینی می‌کنیم ۲ هزار نفر در این برنامه حضور یابند.

وی افزود،: برنامه عید غدیر در ۴ تیر با میزبانی فرهنگیان، برگزار می‌شود و در این برنامه نیز تاکنون ۸۰۰ خانواده از فرهنگیان استان ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر در این برنامه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ۵ نقطه شهر که عمدتاً در حاشیه‌ها هستند، قرارگاه مردمی غدیر استان اقدام به اجرای برنامه می‌کند و برنامه‌های این قرارگاه به صورت مردمی برگزار شده و مساجد، حسینیه‌ها و پارک‌ها میزبان ما خواهند بود.

وی افزود: با اشاره به اینکه در ۱۰ منطقه شامل ۸ مسجد، یک مدرسه، در مناطقی مانند حصار امام، حصار علی‌آباد و کوی فرهنگیان برای اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته شده‌اند و تمامی این برنامه‌ها به صورت مردمی برگزار شده و ما با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

نظر شما