شناسهٔ خبر: 67264337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست معاونت امور پارلمانی ریاست جمهوری:

نماینده ویژه دولت: مدیر بیمارستان قائم(عج) رشت برکنار می‌شود

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت امور پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به قصور برخی از افراد در زمینه بروز حریق بیمارستان قائم (عج) رشت گفت: برای برکناری مدیر این مرکز درمانی تصمیم گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور که به عنوان نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری حادثه بیمارستان قائم (عج) رشت به گیلان سفر کرده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این مرکز درمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شامگاه گذشته که به دستور سرپرست ریاست جمهوری وارد استان شده‌ام از بیماران بیمارستان قائم منتقل شده به سایر مراکز درمانی عیادت کردم و صبح امروز نیز چند نشست کارشناسی از جمله جلسه شورای تامین در زمینه بررسی دقیق ابعاد این حادثه تشکیل شد.

وی با اشاره به پیگیری و بررسی زوایای مختلف این حادثه در نشست شورای تامین استان اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نسبت به ارائه گزارش اقدام کردند که در این گزارش‌ها به طور مشخص قصور برخی از افراد مشخص شده‌است.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: در بیمارستان قائم (عج) رشت، کوتاهی مدیریت بیمارستان به طور کامل مشهود است که در این راستا تصمیم به برکناری مدیر آن گرفته شد ضمن اینکه در حوزه نظارتی هم ترک فعل‌هایی بوده که طی گفت و گویی که با استاندار گیلان داشتم، برخی از مدیران عزل خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کار کارشناسی در زمینه ریشه‌یابی علت‌ این حادثه توسط دادستان گیلان پیگیری می‌شود، اضافه کرد: در این نشست ها با حضور دستگاه های مختلف امروز تصمیماتی گرفته شده و بر این اساس به طور قاطع و جدی با همه عواملی که ترک فعل داشته و در حوزه‌های نظارتی وظایف شان را انجام نداده‌اند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

حسینی پور ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) اظهار کرد: سرپرست ریاست جمهوری بر رسیدگی به بیماران و خانواده‌های جانباختگان تاکید جدی داشتند و در این ارتباط دستورات داده و اقدامات لازم انجام شد.

وی ابزار امیدواری کرد: با این اقدامات، بازسازی و فعالیت دوباره بیمارستان قائم (عج) رشت با مدیر جدید و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی به سرعت از سر گرفته شود و این مرکز درمانی فعال شود.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه این بیمارستان جزو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوب و ارزشمند استان است و خدمات خوبی در گذشته ارائه داده که امید است با همکاران بسیار خوب این مرکز در حوزه پرستاری و پزشکی هر چه سریعتر شاهد خدمات رسانی این مرکز درمانی به بیماران باشیم.

مسببان حادثه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت شناسایی می‌شوند

استاندار گیلان نیز در این بازدید گفت: با تشکیل کارگروه‌ها و انجام بررسی‌های متعدد در موضوع حریق بیمارستان قائم (عج) رشت و بعد از نشست با سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تصمیماتی از جمله بازسازی و آماده‌سازی این مرکز درمانی برای فعالیت دوباره گرفته شد.

اسدالله عباسی با بیان اینکه مسائل فنی این بیمارستان در حال رسیدگی است، اظهار کرد: مسببان این حادثه نیز شناسایی می‌شوند، کارها با سرعت و با تمام توان و همه جوانب کارشناسی و فنی ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیماران انتقال یافته از بیمارستان قائم رشت به سایر مراکز درمانی تحت رسیدگی بوده و بر درمان و سلامت آنان نظارت است.

نماینده عالی دولت در گیلان ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریعتر بیمارستان قائم رشت به چرخه خدمات رسانی برگردد.

وی در ادامه از مسئولان بیمارستان‌ها و دستگاه‌های دولتی خدمات رسان خواست تا به لحاظ فنی مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از چنین حوادثی داشته باشند و ایمنی مجموعه ها را از ابعاد مختلف بررسی و تامین کنند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان قائم (عج) رشت بامداد (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ظرف سه ساعت مهار شد، بر اساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد؛ این موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است.

سرپرست ریاست‌جمهوری در تماس تلفنی با اسدالله عباسی استاندار گیلان دستور لازم را برای بررسی دقیق ابعاد حادثه و ایمنی بیمارستان قائم (عج) رشت صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

دستور سرپرست ریاست‌جمهوری به استاندار گیلان در پی بروز آتش‌سوزی قائم رشت

فعالیت درمانی بیمارستان قائم(عج) رشت تا رفع اشکالات متوقف است

نظر شما