شناسهٔ خبر: 67263666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

«ظریف» رای‌ندادن را رای به اقلیت دانست!

وزیر سابق امور خارجه کشور گفت: رای ندادن همان رای دادن به اقلیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف ظهر چهارشنبه در مراسم استقبال مردم اصفهان از مسعود پزشکیان، اصفهان را شهری پر از تاریخ، مقاومت، ابتکار و نواوری دانست که متشکل از زنان غیور، مردان پرکار، کشاورزان صبور و صنعتگران بزرگ است.

وی با بیان اینکه مردم بزرگترین پشتوانه امنیت ایران هستند، افزود: ایرانیان از آغاز تاریخ در برابر تهاجم‌ها ایستادگی کردند و هیچ‌گاه در مهاجمان ادغام نشدند بلکه آن‌ها را در فرهنگ غنی خود ادغام کرده‌اند.

وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: تاریخ این سرزمین را مردم آن ساخته‌اند؛ مردمی که از تمامیت ارضی کشور خود دفاع و در مقابل فشارها مقاومت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم ایران یک فرصت هستند و نباید این فرصت را محدود کرد و تهدید شمرد بنابراین نباید اجازه داد به نحوی با مردم برخورد شود که خود را تحقیرشده ببیند.

ظریف با بیان اینکه ایران بزرگترین و قدیمی‌ترین تمدن جهان است و دلیل این ماندگاری تنها مردم هستند، خطاب به حاضران گفت: شما فرصت دارید تا ایران را از نو بسازید و هشتم تیرماه پای صندوق‌های رأی ثابت خواهید کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند مردم ایران را از زندگی و خواستن برای ایران ناامید کرده و آن‌ها را تهدید کند.
وی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند به مردم ایران القای ناامیدی کرده و آن‌ها را در منزل نگه دارد؛ به افرادی که چنین چیزی از شما می‌خواهند گوش نکنید چون رأی ندادن شما پیامی جز رأی دادن به اقلیت ندارد. اقلیت زورگویی که می‌تواند ایران را به سمت شرایط ناگوار پیش ببرد.
ظریف ادامه داد: من یقین دارم مردم ایران با خواست کسانی که دنبال جنگ و تحریم و تحمیل فشار بر مردم ایران هستند مقابله می‌کنند، به ان‌ها گوش نخواهند کرد و پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

وی تصریح کرد: این حضور بزرگترین برگ برنده دولت آینده برای شکستن تحریم، مقابله با فشارهای اجتماعی و مسائلی مانند احیای زاینده‌رود خواهد بود.

نظر شما