شناسهٔ خبر: 67262944 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دمای بالای 50 درجه در 8 شهر خوزستان 

سخنگوی صنعت برق گفت: در حالی که دیروز در واپسین روزهای بهار حدنصاب 73 هزار و 565 مگاوات ساعت در میزان تقاضای مصرف برق کشور به ثبت رسید همزمان چندین شهر استان خوزستان دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند. سخنگوی صنعت برق گفت: در حالی که دیروز در واپسین روزهای بهار حدنصاب 73 هزار و 565 مگاوات ساعت در میزان تقاضای مصرف برق کشور به ثبت رسید همزمان چندین شهر استان خوزستان دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: فرا رسیدن گرمای زودرس که در بسیاری از شهرهای کشور قبل از نیمه خرداد آغاز شده است، موید این موضوع است که تابستان بسیار زودتر از آنچه تصور می شد از راه رسیده است.

وی با اشاره به این که دمای 51.2 درجه گتوند، 51.1 درجه اهواز، 50.2 درجه امیدیه و 50 درجه بستان، شوش، شوشتر، آبادان و دزفول نشانگر  شرایط سخت چه برای تامین برق در این منطقه و شرایط زندگی مردم در تابستان پیش رو است؛ تاکید کرد که  که گذر از این شرایط یقینا با همراهی مردم عزیز با صنعت برق در اجرای برنامه های سراسری مدیریت مصرف میسر  خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: به همین منظور وزارت نیرو امسال علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف که تا رایگان شدن قبض برق نیز را شامل خواهد شد، پویش با انرژی را طراحی کرده که عموم مردم می توانند با مشارکت در این طرح علاوه بر کاهش مصرف برق خود، از جوایز ارزنده آن از قبیل 300 دستگاه خودرو داخلی، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما