شناسهٔ خبر: 67262885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

فراخوان رویداد ملی جایزه ادبی ساهر

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نویسندگان داستان‌های پلیسی و امنیتی داستان کوتاه و رمان‌های خود را تا آبان امسال به دبیرخانه جایزه ادبی ساهر ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، غلامرضا خوش اقبال روز شنبه با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی این رویداد ملی، گفت: جایزه ادبی ساهر یکی از ویژه‌ترین جوایز ادبی حوزه ادبیات داستانی است که تا امروز در ایران کمتر به آن پرداخته شده و اکنون دومین دوره آن در فارس فراخوان شد.

وی اظهار کرد: جایزه ادبی ساهر، قلم نویسندگان خوش ذوق فارس و کشور را به این مسیر جذاب از داستان نویسی سوق می‌دهد و دومین دوره این رویداد ادبی نیز به دنبال آن است تا با دریافت تجربه‌های دوره نخست، به معرفی بیشتر این ژانر ادبی بپردازد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس افزود: در قالب برنامه‌های جانبی رویداد ادبی ساهر، کارگاه‌های داستان‌نویسی و به ویژه داستان و پلیسی نیز در شهرستان‌های مختلف فارس برگزار می‌شود که علاوه بر رونق محافل ادبی، حوزه‌های داستان نویسی و داستان پردازی در جهان امروز را نیز به اهالی قلم و داستان استان معرفی می‌شود.

دبیر علمی رویداد ادبی ساهر هم، گفت: جای خالی رویدادی ادبی با هدف فرهنگسازی برای توجه عمومی به نقش و اهمیت امنیت پایدار کشور احساس می‌شد و به همین دلیل انجمن داستانی ساهر به عنوان انجمن تخصصی ادبیات داستانی پلیسی و امنیتی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پایه‌گذار این رویداد شد و اکنون دومین دوره جایزه ادبی ساهر را برگزار می‌کند.

بیژن کیا ادامه داد: برگزاری این رویداد ادبی در شهر شیراز می‌تواند دستاوردهایی شایسته برای تقویت احساس هویت جمعی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به عملکرد پلیس و نقش مردم به عنوان حافظان اصلی امنیت پایدار را در پی داشته باشد.

کیا اظهار کرد: تحولات خاورمیانه و تنش‌های منطقه غرب آسیا، لزوم برگزاری مستمر جایزه ادبی ساهر را بیش از پیش مشخص می‌کند و به همین دلیل دومین جایزه ادبی ساهر در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد ادبی می‌توانند به سایت دبیرخانه به آدرس اینترنتی http://saheraward.ir مراجعه کنند.

نظر شما