شناسهٔ خبر: 67259213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

«جایزه ادبی ساهر» داستان نویسان را فراخواند «جایزه ادبی ساهر» داستان نویسان را فراخواند

غلامرضا خوش اقبال با اشاره به اینکه، جایزه ادبی ساهر یکی از ویژه‌ترین جوایز ادبی است که تا به امروز در فارس کلید خورده است، بیان داشت: این جشنواره به خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی می پردازد. به نقل از اداره کل ارشاد فارس، وی افزود: مسیری که تا به امروز در ایران کمتر بدان پرداخته شده است و جا داشت

صاحب‌خبر -
غلامرضا خوش اقبال با اشاره به اینکه، جایزه ادبی ساهر یکی از ویژه‌ترین جوایز ادبی است که تا به امروز در فارس کلید خورده است، بیان داشت: این جشنواره به خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی می پردازد.
به نقل از اداره کل ارشاد فارس، وی افزود: مسیری که تا به امروز در ایران کمتر بدان پرداخته شده است و جا داشت که با فراهم کردن بستر مناسب برای رویدادهایی همانند جشنواره ادبی ساهر، قلم نویسندگان خوش ذوق استان فارس و کشور عزیز ایران را به این مسیر زیبا و جذاب از داستان نویسی سوق داد و امسال نیز در دومین دوره این رویداد ادبی با دریافت تجربه‌های دوره قبل و با همکاری اعضای انجمن داستان ساهر بر آنیم تا به معرفی بیشتر این ژانر ادبی بپردازیم.
معاون فرهنگی ارشاد فارس ادامه داد: همچنین با برگزاری کارگاه‌های مرتبط با داستان نویسی و به ویژه این حوزه، هم به رونق محافل ادبی و اهالی قلم و داستان در شهرستان‌ها کمک کنیم و هم دیگر حوزه های داستان نویسی و داستان پردازی در جهان امروز را به علاقمندان معرفی کنیم.

در ادامه نشست، دبیر علمی این رویداد ادبی نیز اینگونه بیان داشت: از سال ها قبل جای خالی رویدادی ادبی در زمینه فرهنگسازی برای توجه عمومی مردم به نقش و اهمیت امنیت پایدار کشور احساس می شد و به همین دلیل انجمن داستانی ساهر به عنوان تنها انجمن تخصصی ادبیات داستانی در عرصه ی داستان های پلیسی و امنیتی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دومین دوره جایزه ادبی ساهر را برگزار می کند.

بیژن کیا، گفت: تحولات خاورمیانه و تنش های منطقه غرب آسیا به بگونه ای است که لزوم برگزاری مستمر جایزه ادبی ساهر بیش از پیش مشخص می شود به همین دلیل دومین دوره جایزه ادبی ساهر را در سطح ملی آغار شد.

کیا گفت: بدون شک برگزاری این رویداد ادبی در شهر شیراز می تواند دستاوردهایی شایسته در زمینه تقویت احساس هویت جمعی و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به عملکرد پلیس و نقش مردم بعنوان حافظان اصلی امنیت پایدار را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما