شناسهٔ خبر: 67248121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس:

محور جایزه ادبی«ساهر» خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی یعنی امنیت است

شیراز - معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: «جایزه ادبی ساهر» یکی از ویژه‌ترین جوایز ادبی است که به خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی یعنی امنیت و حوزه پلیسی جنایی می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا خوش اقبال در نشست برنامه‌ریزی اولیه برای برگزاری «جایزه ادبی ساهر» که با حضور بیژن کیا، دبیر علمی این رویداد ادبی و دیگر اعضای دبیرخانه برگزار شد با اشاره به اینکه جایزه ادبی ساهر یکی از ویژه‌ترین جوایز ادبی است که تا به امروز در فارس کلید خورده؛ بیان کرد: این جشنواره به خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی می‌پردازد.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در ایران به این حوزه کمتر پرداخته شده و جا داشت با فراهم کردن بستر مناسب برای رویدادهایی همانند جشنواره ادبی ساهر، قلم نویسندگان خوش ذوق استان فارس و کشور عزیز ایران را به این مسیر زیبا و جذاب از داستان نویسی سوق داد و در همین راستا امسال نیز در دومین دوره این رویداد ادبی با دریافت تجربه‌های دوره قبل و با همکاری اعضای انجمن داستان ساهر بر آنیم تا به معرفی بیشتر این ژانر ادبی بپردازیم.

خوش‌اقبال ادامه داد: با برگزاری کارگاه‌های مرتبط با داستان‌نویسی ویژه این حوزه نیز بر آنیم هم به رونق محافل ادبی و اهالی قلم و داستان در شهرستان‌ها کمک کنیم و هم دیگر حوزه‌های داستان نویسی و داستان‌پردازی در جهان امروز را به علاقمندان معرفی کنیم.

جای رویدادی با ژانر امنیتی در ادبیات معاصر خالی بود

در ادامه این نشست، دبیر علمی این رویداد ادبی نیز اینگونه بیان کرد: از سال‌ها قبل جای خالی رویدادی ادبی در زمینه فرهنگ‌سازی برای توجه عمومی مردم به نقش و اهمیت امنیت پایدار کشور احساس می‌شد و به همین دلیل انجمن داستانی ساهر به عنوان تنها انجمن تخصصی ادبیات داستانی در عرصه داستان‌های پلیسی و امنیتی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دومین دوره جایزه ادبی ساهر را برگزار می‌کند.

بیژن کیا گفت: تحولات خاورمیانه و تنش‌های منطقه غرب آسیا به به گونه‌ای است که لزوم برگزاری مستمر جایزه ادبی ساهر بیش از پیش مشخص می‌شود و به همین دلیل دومین دوره جایزه ادبی ساهر در سطح ملی آغاز شد.

وی اعلام داشت: بدون شک برگزاری این رویداد ادبی در شهر شیراز می‌تواند دستاوردهایی شایسته در زمینه تقویت احساس هویت جمعی و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به عملکرد پلیس و نقش مردم به عنوان حافظان اصلی امنیت پایدار در پی داشته باشد.

محور جایزه ادبی«ساهر» خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی یعنی امنیت است

نظر شما