شناسهٔ خبر: 67262641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفر انتخاباتی به اصفهان؛

پزشکیان: راهکار رفع بیکاری تقویت دیپلماسی و گفت وگوی علمی است

اصفهان - نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رفع بیکاری و رونق اشتغال استان اصفهان باید درهای کشور برای حضور گردشگران باز شود که راه آن تقویت دیپلماسی و گفت وگوی علمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان امروز چهارشنبه در مراسم استقبال مردم اصفهان از او خطاب به نمایندگان اقوام و ادیان‌های مختلف این استان که در این مراسم حضور داشتند، اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور بی‌تجربگی و کارشناس نبودن افرادی بوده که برای مردم ایران تصمیم گرفته‌اند.

وی افزود: کسی که مریض می‌شود دنبال حزب‌اللهی بودن پزشک نمی‌رود بلکه خواستار یک پزشک کاردان است که تجربه و سابقه او به اثبات رسیده باشد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: فارغ از باور و اعتقاد دیگران باید دنبال کارشناس بود تا مشکلات حل شود و حضور محمدجواد ظریف در این جایگاه نشان از همین موضوع است.

وی اضافه کرد: برای رفع بیکاری و رونق اشتغال استان اصفهان باید درهای کشور برای حضور گردشگران باز شود که راه آن تقویت دیپلماسی و گفت وگوی علمی است.

زنان و جوانان سرمایه ما هستند

پزشکیان با تاکید بر اینکه زنان و جوانان فردای ما و سرمایه کشور هستند، افزود: با قهر کردن مشکل کشور حل نمی‌شود بلکه باید بتوانیم با دنیا و با یکدیگر گفت‌وگو کنیم؛ اگر برخورد چماقی داشته باشیم نمی‌توانیم اصلاح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کسی با دستور و تهدید اصلاح نمی‌شود بلکه باید با زبان خوش و با منطق صحبت کنیم و به جوانان بفهمانیم ما دلسوز آن‌ها هستیم بنابراین اگر می‌خواهیم جوانان ما بهترین باشند باید نوع گفت‌وگو و نگاه غلطمان را تغییر دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جوانان ایران تهدید نیستند بلکه امید و آرزوی نسل‌های آینده هستند، گفت: اگر با صندوق رأی قهر کنید، به کسانی که با وضعیت گذشته کشور را اداره کردند رأی داده‌اید پس اگر می‌خواهید وضعیت فعلی حاکم نباشد باید پای صندوق‌های رأی بیایید.

لزوم بکارگیری راه‌حل کارشناسی برای رفع خشکی زاینده‌رود

وی با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود، فرونشست و آلودگی هوا مشکلات بزرگ اصفهان است، تصریح کرد: از کارشناسان برای حل مشکلات و ارائه راه‌حل در این خصوص کمک خواهیم گرفت.

پزشکیان با انتقاد از رویه به قدرت رسیدن افراد به‌خاطر جناح، دسته و گروه خود، افزود: افراد توانمندی که الزاماً از حزب و جناح من نیستند در دولت اینده بکار گرفته می‌شوند؛ آدم عالم و کارشناس ممکن است ظاهری متفاوت از آنچه من می‌پسندم داشته باشد اما باید از او استفاده شود.

نمی‌توانم صدای مظلومان را نشنوم

وی ادامه داد: خداوند به فرشتگان امر کرد که در برابر انسان عالم، آگاه و خلاق سجده کنند و اگر به جوان ایرانی این نگاه منتقل شود و بداند علم و مهارت او چه جایگاهی دارد باور دیگری به حضور در ایران پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هر کاری از دستم بیاید در خدمت مردم هستم، گفت: نمی‌گذارم در چارچوب اختیاراتمان حق کسی ضایع شود، نمی‌گذارم دانشجویی را به‌خاطر داشتن اندیشه از دانشگاه بیرون یا استادی را به خاطر تفکر او بازنشسته کنند، اجازه نخواهم داد حقوق اقوام، ادیان، بازنشستگان و کشاورزان نادیده گرفته شود.

پزشکیان افزود: فیلترینگ تنها باعث سوءاستفاده دلالان و کاسبان شده است وگرنه همه مردم درحال آسیب دیدن از ان هستند

وی تصریح کرد: نمی‌توانم صدای کسانی که موردظلم قرار گرفته‌اند را نشنوم.

نظر شما