شناسهٔ خبر: 67262439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مفیدترین میوه ها کدام است؟

مصرف میوه می‌تواند سلامت شما را تقویت کند. به عنوان مثال، فیبر موجود در اکثر میوه‌ها به سلامت روده کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

مفیدترین میوه ها کدام است؟

به گزارش تابناک به نقل از برترین ها؛ همه ما می‌دانیم که میوه‌ها و سبزیجات باید بخش زیادی از مواد غذایی که هر روز می‌خوریم را تشکیل دهند، اما اکثریت قریب به اتفاق ما نمی‌توانیم به این هدف برسیم. مصرف میوه می‌تواند سلامت شما را تقویت کند. به عنوان مثال، فیبر موجود در اکثر میوه‌ها به سلامت روده کمک می‌کند. همچنین میوه‌ها شامل ریزمغذی‌هایی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی و حتی افسردگی را کاهش دهند.

اما مفیدترین میوه‌ها کدام هستند؟

زغال اخته

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، زغال اخته سالم‌ترین و مغذی‌ترین میوه است. رنگ آبی زغال اخته ناشی از سطوح بالای آنتوسیانین (نوعی آنتی اکسیدان) است.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم بلوبری می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی و همچنین دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. بر اساس یک پژوهش در ‌آوریل ۲۰۲۲، زغال اخته در صدر فهرست مواد غذایی مفید برای مغز قرار دارد، زیرا می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

توت فرنگی

آیا به دنبال تقویت سیستم ایمنی خود با مصرف مواد غذایی هستید؟ مصرف تنها هشت عدد توت فرنگی به شما میزان توصیه‌شده ویتامین C در طول روز را می‌رساند که نه‌ تنها به شما کمک می‌کند تا از بروز عفونت جلوگیری کنید، بلکه تولید کلاژن را در بدن شما افزایش می‌دهد. براساس برخی مطالعات، توت فرنگی همچنین ممکن است سطح کلسترول مضر را پایین آورده و با التهاب در بدن مقابله کند.

تمشک

محققان تمشک را به دلیل فیبر بالا، یک میوه فوق‌العاده مقوی برای سلامت روده می‌دانند. تمشک همچنین سرشار از منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند به سلول‌های شما در مقابله با بیماری‌ها کمک کند.

آووکادو


آووکادو جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای فوق‌العاده سالم است. یک مطالعه نشان داد که جایگزینی برخی از کربوهیدرات‌ها در یک وعده غذایی با نصف یا یک آووکادوی کامل با بهبود در نشانگر‌های سلامت قلب در میان افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است.

هندوانه

هندوانه ممکن است طعم شیرینی داشته باشد، اما یک فنجان از این میوه آبدار، قند طبیعی کمتری نسبت به همان میزان از بسیاری از میوه‌های دیگر، از جمله زغال اخته دارد. هندوانه و آب هندوانه دارای ترکیبی به نام ال سیترولین هستند که ثابت شده درد عضلانی پس از ورزش را کاهش می‌دهد. مصرف هندوانه پس از یک جلسه تمرین نیز انتخاب خوبی است؛ زیرا ۹۰ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد و می‌تواند به هیدراتاسیون کمک کند.

خرما

یکی از چیز‌هایی که خرما را بسیار خاص می‌کند، این است که خرما میوه‌ای شیرین و کاراملی است، اما قند اضافی ندارد و از نظر شاخص گلیسمی پایین است. خرما بی شک در فهرست سالم‌ترین میوه‌ها قرار می‌گیرد، زیرا با فواید چشمگیری از جمله تقویت سلامت مغز و روده همراه است. علاوه بر این، یک پژوهش کوچک در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که مصرف خرما می‌تواند به کاهش کلسترول کل و افزایش کلسترول HDL سالم در بدن کمک کند؛ بدون اینکه بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.

آلو بخارا
 
بسیاری از افراد آلوبخارا را به دلیل تأثیر آن بر سلامت دستگاه گوارش می‌شناسند، اما فواید این میوه بر سلامت استخوان نیز قابل ذکر است. یک پژوهش نشان داد که مصرف پنج تا شش آلوبخارا در روز توده استخوانی را در زنان یائسه حفظ می‌کند؛ در حالی که در صورت ترک این عادت، زنان کاهش توده استخوانی را تجربه می‌کنند.

کیوی


کیوی علاوه بر تأمین بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین C، می‌تواند به خواب، هضم غذا و تقویت خلق و خو کمک کند. طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و مواد فعال زیستی با فواید سلامتی کیوی مرتبط هستند.

نظر شما