شناسهٔ خبر: 67262171 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از قربان تا غدیر؛

برنامه‌های کودک و نوجوان در روستای دوستدار کتاب طبس برگزار می‌شود

خراسان جنوبی ـ کتابدار کتابخانه شریف‌نیا طبس گفت: در روستای اسفندیار طبس که به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور انتخاب شده، برنامه‌های متعددی از عید قربان تا غدیر برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

زهرا آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در طبس گفت: از روز عید قربان برنامه های متعددی برای کودکان و نوجوانان در روستا در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت عید قربان مسابقه درست کردن قایق بین بچه‌ها برگزار شده است، افزود: معرفی کتاب‌هایی در خصوص حضرت ابراهیم (ع) اسماعیل (ع) نیز صورت گرفته است.

کتابدار کتابخانه شریف‌نیا اسفندیار طبس با بیان اینکه این کتاب‌ها بین تعدادی از بچه‌ها توزیع شده است، اظهار کرد: بعد از مطالعه این کتاب‌ها، بچه‌ها در یک دورهمی موضوع کتاب را به صورت قصه، روایت می‌کنند تا به زبان کودکانه خودشان این داستان‌ها را روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در روز عید غدیر نیز قرار است گروه سرودی مرتبط با این ایام در میان بچه ها تشکیل شود، گفت: از دیگر برنامه های این روز معرفی شخصیت حضرت علی (ع) و کتاب‌هایی در خصوص واقعه غدیر است‌.

وی گفت: از دیگر برنامه های ما که در این دهه صورت می گیرد، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه نقاشی مرتبط با این ایام است.

آخوندی با اشاره به اینکه قرار است در روز عید غدیر نیز با کمک نهاد کتابخانه‌ها و دیگر نهادهای روستا از جمله پایگاه بسیج روستا اسفندیار اطعام مردم روستا صورت بگیرد، افزود: کودکان و نوجوانان در روز عید قربان عروسک‌های بسیار زیبایی درست کرده اند که قرار است در روز عید غدیر در نمایشگاه به نمایش درآید.

نظر شما