شناسهٔ خبر: 67262088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهادری جهرمی درحاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد

تصویب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

محسن فرامرزی

سخنگوی دولت گفت: دولت لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو برای حمایت از واردات خودروهای روز جهانی و تسهیل‌گری در این زمینه را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و مصوبات متعددی به تصویب رسید، گفت: در امتداد توسعه روابط دیپلماتیک دولت، شاهد سفرهای خارجی متعدد وزرا و سرپرست وزارت خارجه بوده‌ایم. در همین راستا دولت با لایحه موافقت نامه همکاری راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه موافقت کرد. این لایحه کمک می کند همکاری های اقتصادی بلندمدت ادامه یابد. این لایحه در راستای سیاست هماسایگی دولت است. همچنین لایحه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا به تصویب رسید تا تعاملات آزاد اقتصادی و تجاری داشته باشیم.

سخنگوی دولت افزود: لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو برای حمایت از واردات خودروهای روز جهانی و تسهیل‌گری در این زمینه تصویب شد. قانون موجود سخت‌گیری‌هایی در زمینه واردات داشت و در لایحه دولت پیشنهاد سهل‌گیری وجود دارد. همزمان هم منابعی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه فناوری های مرتبط با خودرو پیشبینی شده است.
وی همچنین گفت: لایحه اصلاح برخی مقررات مربوط به تابعیت به تصویب رسید. برخی ایرانیان که مدت طولانی خارج از کشور بودند، مشکلاتی برای جذب در هیات علمی داشتند و پیش بینی شد تا تسهیل گری در این زمینه انجام شود و از ظرفیت نخبگان خارج از کشور استفاده بیشتری شود. برای جلوگیری از ایجاد تابعیت مضاعف و رعایت الزمات قانونی برای تصدی مشاغل حساس، مواردی در این لایحه پیش بینی شده است.
بهادری‌جهرمی در پایان گفت: در جلسه امروز آیین‌نامه‌ای برای تخصیص یک درصد از هزینه های همه شرکت‌های دولتی در راستای فعالیت فرهنگی، هنری و ورزشی تصویب شد.
انتهای پیام

نظر شما