شناسهٔ خبر: 67261919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لزوم مشارکت تمام دستگاه های دولتی در رویداد پیاده‌روی غدیر - اکون

اقتصاد ایران: تبریز-فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه اهمیت واقعه غدیر کمتر از عاشورا و اربعین نیست، گفت: تمام دستگاه‌های دولتی باید در رویداد پیاده‌روی غدیر مشارکت فعالی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس فاتح در سومین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهرستان تبریز برای ما خیلی مهم است و باید با رفع موانع موجود و مطابق زمانبندی در موعد مقرر انجام شود.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی بدون تشریفات و مراسم افتتاحیه و توسط مردم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فاتح با اشاره به بازدید هشت ساعته استاندار شهید و مدیران شهر از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در اولین روزهای کاری شهید رحمتی خاطرنشان کرد: در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز که با حضور استاندار شهید و شهردار صورت گرفت، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید مالک رحمتی را نماد اقدامات جهادی دیدیم که برابر قول شهردار مقرر شده ۳۱ خرداد تحویل شهروندان شود.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: پروژه پل روگذر معلم که به نام شهید خدمت مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان‌شرقی نامگذاری شده نماد اقدام جهادی شهرداری تبریز است که مطابق برنامه‌ریزی قبلی ۳۱ خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین در رابطه با پل روگذر شهدای قراملک نیز اضافه کرد: در همین راستا با پیگیری استاندار شهید، در عرض ۴۸ ساعت توانستیم خط انتقال گاز در پروژه قراملک را اصلاح کنیم که پیش از آن سه ماه پروژه را عقب انداخته بود.

محبوب تیزپاز، معاون برنامه‌ریزی شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به فقدان مدیریت واحد شهری در کشور اظهار کرد: ادارات خدمات رسان و سازمان‌ها ارتباط کاری پیوسته باهم دارند و مردم مجبور به مراجعه به ادارات متعدد هستند که این امر باعث بلاتکلیفی مردم شده است

وی تأکید کرد: چاره‌ای جز حرکت به سمت مدیریت هماهنگ شهری با محوریت فرمانداری نداریم.

تیزپاز خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان تبریز حلقه اتصال و راهنمای دستگاه‌های شهری است که می‌تواند هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها را افزایش دهد.

امیر نصیربگی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به رویداد پیاده روی بزرگ خانوادگی غدیر اظهار کرد: برنامه بزرگ راهپیمایی و ضیافت غدیر طبق سنوات گذشته بدعت جدیدی در باب عید غدیر و تکریم و بزرگداشت دهه امامت و ولایت است.

این رویداد از ساعت ۱۷ در روز عید غدیر خم، برابر با سه‌شنبه ۵ تیرماه برگزار خواهد شد و برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانوادگی، برای میهمانان این ضیافت اجرا خواهد شد.

نصیربیگی ادامه داد: اجرای سرودهای متنوع در گرامیداشت عید غدیر، اهتزاز و حرکت پرچم ۲۵۰ متری ولایت، توزیع ۴۰ هزار گلدان گل، توزیع احسان و نذورات، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آئینی، غرفه‌های بازی کودکان، اهدای اسباب بازی و مداد رنگی، غرفه‌های پایش سلامت، اجرای نمایش‌های آئینی، نقالی، نورافشانی و … از دیگر بخش‌های برنامه است

به گفته وی، در ضیافت علوی، ۲۲۰ دستگاه دوچرخه برای حاضران که در سامانه اعلام شده ثبت نام کردند قرعه کشی و جوایز در همان محل اهدا خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ادامه داد: این رویداد میزبان همه تبریزی‌ها است.

نصیربیگی خاطر نشان کرد: این رویداد با همراهی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تبریز، همچنین با مشارکت فعال و مؤثر هیئت‌های مذهبی، دنبال می‌شود و در سایه این همکاری همدلانه، خواهیم توانست مراسمی آبرومندانه در شأن حضرت علی (ع) برگزار کنیم.

وی یادآور شد: حدفاصل شهید بهشتی تا مصلی و باغ فجر تا مصلی ۱۱۰ جایگاه موکب پیش بینی شده است که اگر ادارات مایل به همکاری و مشارکت باشند، نوع همکاری خود را اعلام کنند تا جایگاهی پیش بینی شود.

سرهنگ جهانگیر جهانگیری، رئیس پلیس راهور تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: تبریز چهارمین شهر بحرانی کشور به لحاظ تصادفات رانندگی است که بیشترین علل تصادف در تبریز عجله و شتاب بیشتر، تغییر موقعیت، نقص فنی، ایست قلبی رانندگان است. وی ضمن قدردانی از اقدامات ترافیکی شهرداری تبریز در سطح شهر گفت: یک سری اقدامات ترافیکی در شهر توسط شهرداری صورت گرفته است که جای قدردانی دارد و نقاط حساس ترافیکی شناسایی و به شهرداری معرفی می‌شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: پیاده روهای شهر بابد طوری باشد که امکان تردد و سیله نقلیه وجود نداشته باشد.

در بخشی از این جلسه نیز آراز علیپور هنرمند نوجوان تبریز از اثر جدید خود با نام «شهدای خدمت» رونمایی کرده و حکم فرماندار افتخاری نیز از سوی یونس فاتح به وی اعطا شد.

در جریان سومین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، طی حکمی از سوی یونس فاتح فرماندار و یعقوب هوشیار شهردار تبریز، امیر نصیربیگی به عنوان مدیر اجرایی ویژه‌برنامه تکریم عید سعید غدیرخم و پیاده روی بزرگ غدیریون معرفی شد.

نظر شما