شناسهٔ خبر: 67261847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا از بایدن؛ تحریم‌های جدید کنگره علیه صادرات نفت ایران اجرا شود

ده‌ها تن از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواستند تا تحریم‌های جدید کنگره علیه صادرات نفت ایران را به سرعت اجرا کند.

صاحب‌خبر -
درخواست نمایندگان مجلس آمریکا از بایدن؛ تحریم‌های جدید کنگره علیه صادرات نفت ایران اجرا شود
کد خبر: 663999
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۱۰:۵۰:۴۱

تارنمای جوییش اینسایدر گزارش داد که جمعی از نمایندگان متعلق به دو حزب اصلی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای از دولت بایدن خواسته‌اند که تحریم‌های ضدایرانی را که اوایل سال جاری میلادی به تصویب رسید و صادرات نفت این کشور به چین را هدف قرار می‌دهد، "به سرعت" اجرا کند. "

به گزارش ایرنا، قوانین "توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" و "تحریم های انرژی ایران و چین" در لایحه الحاقی بودجه امنیت ملی مصوب کنگره گنجانده شد و در آوریل با حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به قانون تبدیل شد. قانونگذاران منتقد سیاست دولت بایدن در قبال ایران مدت‌ هاست که کاخ سفید را به تسامح در اجرای کامل قوانین موجود تحریم‌ های ایران و پیگیری دور زدن تحریم‌ ها متهم کرده‌اند.

مایک لاولر (نماینده جمهوریخواه ایالت نیویورک)، جَرِد موسکوویتز (نماینده دموکرات ایالت فلوریدا) و جاش گوتهایمر(نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی) متولی تنظیم این نامه بوده و نزدیک به ۴۰ نماینده جمهوری خواه مجلس نیز آن را امضا کرده اند.

امضاکنندگان این نامه مدعی هستند که وجوه حاصل از صادرات نفت ایران با حملات گروه های نیابتی تهران از جمله حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، حملات حوثی‌ ها در دریای سرخ، و حمله گروه مقاومت اسلامی در عراق و کشته شدن سه سرباز آمریکایی مستقر در اردن، در ارتباط است.

بر اساس "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران"، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

این قانون شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

طبق قانون "تحریم های انرژی ایران و چین"، تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می‌یابد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

نظر شما