شناسهٔ خبر: 67276884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سندی از روز شهادت دکتر مصطفی چمران/ او وزیری بود که لباس خاکی به تن کرد

مصطفی چمران شخصیتی منحصر به فرد داشت و می توان گفت جمع اضداد بود که در یک انسان جمع شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، شهید مصطفی چمران از چهره های برجسته علمی بود که سال ها در آمریکا به تحصیل پرداخت و یکی از اساتید برجسته دوران خودش بود. پس از مدتی علی رغم اینکه در کنار همسر و فرزندانش زندگی خوبی داشت اما نتوانست در رفاه دنیایی اش قرار گیرد و عازم لبنان شد تا در کنار ملت مظلوم آنجا که در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند، بماند.

تسنیم در این باره نوشت:چمران شخصیتی منحصر به فرد داشت و می توان گفت جمع اضداد بود که در یک انسان جمع شده بود. او در عین اینکه یک دانشمند بود، چریک نظامی بود. در عین اینکه سلوک عارفانه و شاعرانه داشت، مقابل ظلم اشدا علی الکفار به معنای واقعی کلمه بود.

سندی از روز شهادت دکتر چمران

زمانی که گروهک های ضد انقلاب دست به تجاوز علیه مردم غرب کشورش زدند و جنگ تحمیلی هم آغاز شد او که مأموریت خود را در لبنان تا حدودی پایان یافته می دید، این بار بند پوتین را محکم کرد و به سرزمین مادری آمد تا حالا در این جبهه مبارزه کند. او به خاطر جایگاه علمی و فهمی که داشت به وزارت دفاع رفت اما وزیری بود که لباس خاکی به تن کرد و در خط اول مبارزه ایستاد.

سرانجام هم این سر پر شور او بود که در راه جهاد خدا قرار گرفت و خونش در سیر الی الله به تاریخ 31 خرداد سال 1360 به زمین ریخت.

شهید چمران , دفاع مقدس , شهادت ,

2323

نظر شما