شناسهٔ خبر: 67261388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تداوم یورش‌ نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری

مریم مینایی

در دویست و پنجاه و هفتمین روز حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، منابع خبری از تداوم یورش‌های نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرها و شهرک‌های کرانه باختری خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نیروهای مقاومت فلسطین به سمت نیروهای رژیم اشغالگر در اثنای یورششان به شهر قلقیلیه در کرانه باختری شلیک کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) به تعدادی از شهرک‌ها یورش برده و اقدام به بازداشت فلسطینیان کردند.

در همین راستا، هلال احمر فلسطین اعلام کرد شب گذشته ۲ جوان فلسطینی (۱۷ و ۱۹ ساله) که به ضرب گلوله جنگی در شهر قلقیلیه زخمی شده بودند توسط کادر هلال احمر تحت درمان و معالجه قرار گرفتند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر به شهر قلقیلیه یورش برده و درگیری‌هایی در این مکان رخ داد و درجریان آن گلوله جنگی، بمب‌های صوتی و گاز سمی شلیک شد و درنتیجه آن ۲ شهروند فلسطینی مجروح شدند.

شاخه گردان‌های القدس در قلقیلیه اعلام کرد که با نیروهای رژیم اشغالگر که به این شهر در کرانه باختری یورش برده بودند، مقابله کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که سه تن از جمله یک فرد مسن در شهر قلقیلیه به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که یک جوان فلسطینی از شهرک «حبلة» واقع در جنوب قلقیلیه توسط اشغالگران بازداشت شد و اشغالگران همچنین کمپین بازداشتی در شهرک «جیوس» در شمال قلیقیلیه طی یورش به آن راه‌اندازی کردند.

در اثنای یورش اشغالگران به شهرک «الیامون» در استان جنین نیز درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران رخ داد.

شاخه گردان‌های القدس در جنین اعلام کرد که اشغالگران را در حین عبور از شهرک «السیلة الحارثیة» واقع در شمال کرانه باختری با رگبار گلوله و مواد منفجره هدف قرار دادند.

در همین رابطه، شهرک‌نشینان به سمت فلسطینیان در منطقه «القطفة» واقع در شهرک «السموع» در جنوب الخلیل در کرانه باختری تحت حمایت نیروهای رژیم اشغالگر یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند نیروهای رژیم اشغالگر به شهرک «طمون» در جنوب «طوباس» واقع در کرانه باختری یورش بردند.

پیشتر فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت از ماه اکتبر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) تا ۱۵ ژوئن (۲۰۲۴)، ۵۲۸ فلسطینی از جمله ۱۳۳ کودک، توسط نیروهای امنیتی یا شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری شهید شده‌اند که در برخی موارد «نگرانی جدی از کشتار غیرقانونی» را برانگیخته است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، به شدت رو به وخامت است و هم‌زمان «مرگ و رنجی جانسوز» در غزه رخ داده است.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما