شناسهٔ خبر: 67285337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اتحادیه اروپا اولین تحریم گاز روسیه را تصویب کرد

شورا و کمیسیون اروپا بر سر تصویب تحریم‌هایی علیه گاز روسیه به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: اتحادیه اروپا اولین تحریم گاز روسیه را تصویب کرد، همانطور که ریاست بلژیک شورای اتحادیه اروپا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، امروز پنجشنبه این تحریم را تایید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مقامات اتحادیه اروپا بر روی یک بسته تحریم‌های اساسی به توافق رسیدند که چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه کرملین به دلیل جنگ با اوکراین است. این بسته تحریم‌های هدفمند جدیدی را علیه بخش گاز وضع می‌کند. مجموعه جدید تحریم‌ها بنادر اتحادیه اروپا را از فروش مجدد گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) پس از ورود آن منع می‌کند و تامین پایانه‌های LNG روسیه در قطب شمال و بالتیک را مسدود می‌کند. با این وجود، این مجازات‌ها بر بیشتر تجارت LNG روسیه با اتحادیه اروپا تأثیری نخواهد گذاشت.

بر اساس آمار پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۴، حجم کل صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه با ۳.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴.۴۷ میلیون تن رسید. این مطلب را نشریه کومرسانت با اشاره به داده‌های آماری تحلیلگران کپلر Kpler گزارش کرده است.

اتحادیه اروپا پیشرفت کمی در مجازات بخش گاز طبیعی مایع داشته است، علیرغم کاهش واردات، که تنها ۵ درصد از مصرف گاز در اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می‌داد، این بخش همچنان یک نقطه پرسود است که کرملین از آن استفاده می‌کند.

فون در لاین گفت: «من از توافق در مورد چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه استقبال می‌کنم. این بسته سخت، روسیه را بیشتر، از دسترسی به فناوری‌های کلیدی محروم می‌کند. روسیه را از درآمد‌های انرژی بیشتر محروم می‌کند و با ناوگان سایه و شبکه بانکی سایه در خارج از روسیه مقابله می‌کند.»

پیشتر اعلام شد چهاردهمین بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، افراد و نهاد‌های روسیه را هدف قرار می‌دهد.

اخیرا، نایک گروپیونی، نماینده پارلمان ایتالیا از حزب ایتالیای زنده گفته بود بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آسیب بسیار بیشتری به اقتصاد اروپا وارد می‌کند تا اقتصاد فدراسیون روسیه.

نظر شما