شناسهٔ خبر: 67339587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از حمله موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی تا ادعای پایان قریب‌الوقوع عملیات در رفح

حزب‌الله لبنان مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات موشکی قرار داد. این درحالی است که برخی منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند که عملیات ارتش در رفح در مراحل پایانی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که حملات موشکی جدیدی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۲۵ عصر روز یکشنبه بیست‌وسوم ژوئن ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۱۵ عصر روز یکشنبه بیست‌وسوم ژوئن ۲۰۲۴ موضع الرمثا واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک الضهیره در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

علاوه بر این اطراف شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با گلوله‌های ممنوعه فسفری مورد هجوم قرار گرفت.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مقر فرماندهی جدید لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در «اییلت هشاحر» واقع در شمال شرق «صفد» اشغالی و هدف قراردادن مواضع نظامیان صهیونیست در این مکان خبر داده بود. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که در این حمله پهپادی شماری از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنان را نیز زخمی کرده است.

 حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تا ادعای پایان قریب‌الوقوع عملیات در رفح

حمله موشکی مقاومت فلسطین به مواضع صهیونیست‌ها

با وجود گذشت ۲۶۱ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه همچنان ادامه دارد.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده‌اند.

در نتیجه این حمله موشکی، آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) تاکید کرد که مواضع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در خیابان «الرشید» واقع در محور نتساریم در جنوب شهر غزه موشک‌باران کرده است.

گردان‌های شهداء الاقصی نیز اعلام کرد که گروهی از پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در محور نتساریم با موشک‌های «۱۰۷» هدف قرار داده است.

گردان‌های المجاهدین هم از حمله موشکی مبارزان این گردان‌ها به نظامیان صهیونیست در محور نتساریم خبر داد.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قدس در عملیاتی مشترک با مبارزان گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نظامیان صهیونیست را در محور پیشروی جنوب شهر رفح با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

در عملیات مشترکی دیگر، مبارزان گردان‌های قدس، گردان‌های شهداء الاقصی و تیپ‌های ناصر صلاح الدین موضع نظامی صهیونیستی کیسوویم را با خمپاره‌های سنگین هدف قرار دادند.

نیروهای شهید عمر القاسم نیز نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز اردوگاه الشابوره واقع در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف حملات خمپاره‌ای قرار داد.

 حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تا ادعای پایان قریب‌الوقوع عملیات در رفح

هدف قراگرفتن ۶۹ درصد از مدارس محل اسکان آوارگان

آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس خاطر نشان کرد که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد و این بی توجهی آشکار به قوانین بین المللی هر چه زودتر باید متوقف شود.

این آژانس بین المللی تاکید کرد که ۶۹ درصد از ساختمان های مدارسی که آوارگان از مناطق مختلف باریکه غزه در آنها پناه داده شده بودند، به صورت مستقیم هدف بمباران های رژیم صهیونیستی قرار گرفته یا آسیب جدی دیده اند.

رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود به نوار غزه، به عمد مدارس را هدف قرار می دهد و این در حالی است که هزاران نفر از شهروندان بی پناه فلسطینی در آنها پناه گرفته اند و این امر منجر به وقوع جنایت علیه آنها و وارد آمدن برنامه ریزی شده خسارت به بخش آموزش در این منطقه می شود.

آنروا این بیانیه را در حالی منتشر کرده است که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه برای ۲۶۱ امین روز متوالی ادامه دارد و تاکنون منجر به شهادت ۳۷ هزار ۵۵۱ نفر و زخمی شدن ۸۵ هزار و ۹۱۱ نفر دیگر شده است.

آژانس آنروا روز گذشته نیز اعلام کرد که ۷۶ درصد از کل مدارس نوار غزه نیازمند بازسازی یا انجام تعمیرات گسترده هستند تا امکان استفاده مجدد را داشته باشند

 حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تا ادعای پایان قریب‌الوقوع عملیات در رفح

خانواده‌های اسیران صهیونیست: دولت نتانیاهو باید ساقط شود

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه یکشنبه شب اعلام کردند که امضای توافق مبادله اسرا با حماس بدون سقوط دولت نتانیاهو ممکن نخواهد بود.

این خانواده ها که ماه هاست در نوبت های مختلف به خیابان ها آمده و خواستار امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین هستند، همه ساکنان سرزمین های اشغالی را به مشارکت در تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی فراخواندند.

همزمان با اظهارات خانواده‌ها اسرای اسرائیلی، شمار زیادی از معترضان بار دیگر به خیابان‌ها آمده و مقابل ساختمان شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی همزمان با مصاحبه تلویزیونی نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

بامداد امروز یکشنبه نیز به دنبال برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در تل‌آویو، پلیس رژیم صهیونیستی به معترضانی که خواستار برکناری نتانیاهو بودند، حمله ور شد و شماری را بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان اسرائیلی مقابل دفتر لیکود در تل آویو آتش به پا کرده و خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو و مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نیروهای پلیس سه معترض را در مقابل دفتر حزب لیکود بازداشت کرده است.

منابع خبری شنبه شب از برگزاری تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل آویو خبر دادند.

هزاران صهیونیست در شهرهای تل آویو، قدس، حیفا، قیساریه، بئر السبع و برخی شهرهای دیگر علیه بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری فوری او و مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد، تظاهرات اعتراضی در تل آویو بزرگترین تظاهرات از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) بوده است.

از سوی دیگر معاریو دیگر روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز گزارش داد که اعتراضات ضد دولتی گسترش خواهد یافت و معترضان در تل آویو خواستار برگزاری اعتصاب برای روز پنجشنبه شدند.

 حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تا ادعای پایان قریب‌الوقوع عملیات در رفح

جنبش جهاد اسلامی: نتانیاهو در توهم است

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه شب گفت: ارتش رژیم صهیونیستی متحمل تلفات زیادی در غزه شده است، اما نتانیاهو در توهم به سر می‌برد.

الهندی افزود: مقاومت فلسطین هرگونه توافق درخصوص آتش بس را به توقف تجاوز دشمن و عقب نشینی کامل صهیونیست از نوار غزه گره زده است.

وی بار دیگر آب پاکی را روی دست خانواده اسرای صهیونیست ریخت و گفت: تنها با توقف تجاوزگری به غزه و عقب نشینی صهیونیست‌ها از این باریکه، امکان بازگشت اسرای اسرائیلی وجود دارد.

وی تأکید کرد: اظهارات نتانیاهو درباره تشکیل جایگزین در نوار غزه، خیالی بیش نیست و وی در تحقق همه اهداف خود در غزه شکست خورده است.

الهندی تصریح کرد: واقعیت میدان در نوار غزه همه توهمات نتانیاهو را نقش بر آب کرده و همچنان مقاومت تلفات زیاد مادی و انسانی به رژیم صهیونیستی وارد می‌کند.

نتانیاهو ساعتی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مرحله نبرد شدید در غزه در شرف پایان است و تا نابودی حماس اجازه توقف جنگ را نخواهد داد.

وی افزود: ما می‌خواهیم یک مدیریت غیر نظامی با همکاری فلسطینی‌های محلی ایجاد کنیم و شهرک‌سازی دوباره در غزه واقع‌بینانه نیست.

نتانیاهو اظهار کرد: ما شاهد توقف دراماتیک ارسال تسلیحات آمریکایی بودیم و می‌توانیم جنگ را با آنچه که داریم ادامه دهیم اما ترجیح می دهیم به مقادیر بیشتری از این تسلیحات دست یابیم.

 حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تا ادعای پایان قریب‌الوقوع عملیات در رفح

 ادعای رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح در مراحل پایانی است

ارتش رژیم صهیونیستی که پس از حدود ۹ ماه در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده است، به نظر می‌رسد درصدد اعلام دروغین پایان حملات به رفح است و در این راستا یک رسانه صهیونیستی ادعا کرد عملیات در این شهر به مراحل پایانی خود رسیده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از منابع خود ادعا کرد: ارتش به اکثر عملیات زمینی در رفح که توسط رهبری سیاسی تعیین شده بود، پایان داده است.

این منابع اعلام کردند: ارتش عملاً کنترل محور فیلادلفیا در نوار مرز مصر و غزه را به دست گرفته است.

منابع مذکور همچنین گفتند: رهبری سیاسی اسرائیل هدف خود را هدف‌گذاری ۶۰ درصد از نیروهای حماس در رفح و تکمیل مأموریت در ماه‌های بعد تعیین کرده است.

با گذشت ۲۶۱ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

انتهای پیام

نظر شما