شناسهٔ خبر: 67325772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آخرین تحولات جنگ غزه؛

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

با ورود به دویست و شصت و یکمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی»، حملات رژیم صهیونیستی و بمباران نوار غزه اوج گرفته و کشتار و قتل عام مردم غزه هر روز بیشتر از روز‌های قبل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دویست و شصت و یکمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و متوقف شدن ماشین جنگی این رژیم اشغالگر و نامشروع در غزه شاهد تلفات و خسارات فراوان ارتش «اسرائیل» در غزه هستیم. ضمن اینکه تغییرات و تحولات مرزی مابین رژیم صهیونیستی و لبنان هر لحظه بحرانی‌تر می‌شود.

افزایش تعداد شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۵۵۱ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۵۵۱ نفر خبر داد. شمار کلی مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۹۱۱ نفر رسیده است.

براین اساس، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر در شمار مفقودان و زیر آوارماندگان قرار دارند که گروه‌های امدادی به دلیل تداوم جنگ امکان دسترسی به آنان را ندارند.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

رفح زیر آتش تانک‌های رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین تاکید کرد که بمباران خانه‌های مسکونی در مرکز شهر غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه نیز بمباران کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله البرازیل واقع در جنوب شهر رفح با خاک یکسان کرده است. بالگردهای نظامی و تانک‌های این رژیم نیز مناطق مرکزی شهر رفح را زیر آتش گرفتند.

رفح زیر آتش تانک‌ها و هلی‌کوپترهای رژیم صهیونیستی/ متشنج شدن اوضاع کرانه باختری

حملات بی‌امان صهیونیست‌ها به اردوگاه الشاطی

گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه حکایت دارد. شبکه المیادین تاکید کرد بمباران خانه‌های مسکونی در مرکز شهر غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه نیز بمباران کردند.

رفح زیر آتش تانک‌ها و هلی‌کوپترهای رژیم صهیونیستی/ متشنج شدن اوضاع کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیستی به کرانه باختری

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اوضاع کرانه باختری طی ساعات گذشته در سایه حملات نظامیان صهیونیست به این منطقه متشنج بوده است.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به منطقه سعیر واقع در شمال شرق الخلیل و شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری حمله کرده و تعدادی از خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند.

رفح زیر آتش تانک‌ها و هلی‌کوپترهای رژیم صهیونیستی/ متشنج شدن اوضاع کرانه باختری

انفجار گلوله‌های توپ در نزدیکی کمیته صلیب سرخ

کمیته صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که گلوله‌های کالیبر سنگین در نزدیکی دفتر آن در المواصی واقع در نزدیکی رفح، در جنوب باریکه غزه سقوط کرد که منجر به انتقال تعداد بسیار زیادی از قربانیان به بیمارستان صحرایی صلیب سرخ در نزدیکی آن شد.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

انهدام کامل یک محله مسکونی در جنوب رفح

نظامیان اشغالگر اسرائیلی یک محله مسکونی در محله البرازیل در جنوب رفح را با خاک یکسان کردند.

 در همین راستا خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله البرازیل واقع در جنوب شهر رفح با خاک یکسان کرده است.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

سپر انسانی از جوان مجروح فلسطینی 

واحد‌های گشت ارتش رژیم اسرائیل در منطقه‌ جنین واقع در شمال کرانه‌ باختری، یک جوان مجروح را بر روی خودروی گشت بسته‌ و از بدن وی به‌عنوان سپرانسانی استفاده کردند.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

ویدئویی که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت 

انتشار ویدئوی مذکور توسط حزب‌الله لبنان باعث شده موجی از نگرانی‌ها در میان صهیونیست‌ها به وجود آید. در همین خصوص شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که می‌توان در ویدئوی حزب‌الله، حیفا و مواضعی را دید که این نیروها به بانک اهداف جدید خود اضافه کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: در میان اهداف مورد اشاره در ویدئوی مذکور، بندر اشدود و پالایشگاه‌های نفت حیفا، فرودگاه بن گوریون و بندر حیفا نیز دیده می‌شوند.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

دست برتر حزب‌الله در جنگ اطلاعاتی با «اسرائیل»

حزب‌الله لبنان ساعاتی قبل ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در جنگ اطلاعاتی مقابل رژیم صهیونیستی دست برتر را دارد.

بر اساس این گزارش، شبکه المیادین اعلام کرد که حزب‌الله لبنان با انتشار یک ویدئو، تصاویر هوایی گرفته شده از مواضع حساس داخل اراضی اشغالی را به نمایش گذاشته است.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز یکشنبه از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در أم الرشراش اشغالی (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل عام‌های رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و افراد سالخورده، صبح امروز یکشنبه ۲۳ / ۶ / ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در ام الرشراش (ایلات) با پهپاد هدف قرار دادند.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

گرامی داشت کودکان شهید غزه توسط فعالان کانادایی

فعالان کانادایی با برگزاری فعالیت‌هایی یاد و خاطره کودکان شهید غزه و کادر درمانی و پزشکی که در حملات ارتش رژیم صهیونیست به شهادت رسیدند، را گرامی داشتند.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

تظاهرات فعالان آمریکایی در حمایت از غزه

فعالان آمریکایی در حمایت از غزه و محکومیت حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم اشغالگر برای چندین بار در خیابان‌های شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

بر اساس این گزارش، فعالان آمریکایی در این تظاهرات که امروز در تعدادی قابل توجهی از شهرهای ایالات متحده آمریکا برگزار شد ضمن حمایت و پشتیبانی خود از مردم مظلوم و بی دفاع غزه حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کردند.

تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در تل آویو

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در پی برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در تل‌آویو، پلیس رژیم صهیونیستی به معترضانی که خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم شدند، حمله و شماری را بازداشت کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما