شناسهٔ خبر: 67261258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

تلاش برای استخدام مربی هلندی به نتیجه نرسد گزینه بعدی ایتالیایی است؛

پرسپولیس در چه صورت به گزینه ایرانی می‌رسد؟

اگر باشگاه پرسپولیس نتواند از چالش‌های مالی‌اش برای جذب سرمربی خارجی به سلامت عبور کند مجبور خواهد شد به سراغ یک گزینه داخلی رفته و در کنار او از دستیاران خوب خارجی استفاده کند.

صاحب‌خبر -
پرسپولیس در چه صورت به گزینه ایرانی می‌رسد؟

فرهیختگان: اوضاع باشگاه پرسپولیس در روزهایی که باید به دنبال یک گزینه مناسب برای جانشینی اوسمار ویرا باشد چندان مساعد نیست. از یک‌سو کنسرسیوم بانک‌ها هنوز سیاست‌های خودش را در این باشگاه مشخص نکرده و در چند هفته اخیر فقط وعده و وعید از سوی آنها شنیده شده است.

عدم تسویه‌حساب مالی با بازیکنان مساله دیگری است که باعث شده سرخپوشان از شرایط موجود ناراضی باشند و در این میان باشگاه‌هایی هستند که با پیشنهادهای نجومی از طریق واسطه سعی دارند که بازیکنان آزاد این تیم را وسوسه کنند. مساله دیگر بحث پاداش‌های چند ده میلیونی است که به سرخپوشان در هفته‌های پایانی لیگ پرداخت شد و حالا قرار است از آپشن‌های قرارداد آنها کم شود. 

همان‌طور که قبلا در خبرها داشتیم مسئولان باشگاه پرسپولیس امیدوار بوده و هستند تا بتوانند با سرمربی سابق آژاکس به توافق برسند؛ سرمربی هلندی که زندگی شخصی‌اش نیز در یک‌سال اخیر دچار حواشی بوده است.

اگرچه جذب فنت شیپ و کادرش بیش از یک و نیم میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس هزینه خواهد داشت اما مسئولان این باشگاه به دنبال راهی برای فراهم کردن مقدمات جذب این مربی هستند؛ انتقالی که اگر انجام نشود آن وقت باشگاه پرسپولیس شرایط استخدام یک گزینه ایتالیایی را مورد بررسی قرار خواهد داد. در حال حاضر مشکل اصلی این باشگاه برای جذب مربی با کارنامه خارجی هزینه‌های آن است که باید توسط حامیان مالی تامین شود. 

اهالی فوتبال خاطرشان هست که باشگاه پرسپولیس در نیم‌فصل هم یک ماه درگیر انتخاب گزینه خوب خارجی برای جانشینی یحیی گل‌محمدی بود و درنهایت هم به بن‌بست رسید. در آن مقطع حمایت برخی از سرخپوشان باعث شد که اوسمار درنهایت سرمربی این تیم شود اما در شرایط فعلی مربی در کادر پرسپولیس نیست که بازیکنان بخواهند او را بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم بدانند.

هر‌چند برخی از بازیکنان دراگان اسکوچیچ را بهترین جانشین برای اوسمار دانسته و با این مربی هم مذاکراتی داشتند که بی‌نتیجه ماند. در حال حاضر شواهد امر نشان می‌دهد که اگر باشگاه پرسپولیس نتواند از چالش‌های مالی‌اش به سلامت عبور کند مجبور خواهد شد به سراغ یک گزینه داخلی رفته و در کنار او از دستیاران خوب خارجی استفاده کند.

در واقع این یکی از پلن‌های مسئولان این باشگاه برای مشخص کردن کادرفنی تیم‌شان است. اما اینکه گزینه‌های داخلی پرسپولیس چه مربیانی هستند هم خودش موضوعی است که اگر جدی شود خودش حسابی خبرساز خواهد شد. فعلا مهدی تارتار، مجتبی حسینی و حسین عبدی جزء این گزینه‌ها هستند اما ممکن است مربیانی چون افشین قطبی و حتی وحید هاشمیان هم به این گزینه‌ها اضافه شوند. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظر شما