شناسهٔ خبر: 67261224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پلیس فدرال؛ عامل ناامنی در دانشگاه‌های آمریکا

کارشناسان می‌گویند که حضور پلیس در دانشگاه‌های آمریکا و اعمال خشونت‌آمیز آن‌ها علیه معترضان به جنگ نشان‌دهنده کاهش امنیت دانشجویان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پلیس آمریکا از اواسط ماه خرداد در دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) برای تعطیل کردن تظاهرات حامی فلسطین و مجازات دانشجویان و اساتید به دلیل شرکت در اعتراض‌ها فعال شده است.

در آخرین روز ترم بهار دانشگاه کارولینای شمالی پلیس به‌طور دسته‌جمعی به این دانشگاه یورش برد تا اعتراض مسالمت‌آمیز را سرکوب کند. ویدیویی که به‌طور گسترده منتشر شده، نشان می‌دهد که پلیس دانشجویان معترض را هل می‌دهد و یکی از ان‌ها را از موهایش می‌کشد.

پلیس آمریکا همچنین با اسپری اشک‌آور به سمت تعدادی دیگر از دانشجویان معترض حمله کرد.

براساس گزارش‌ها، رفتار پلیس آن‌قدر نامتناسب بود که اعضای کلیسای چپل هیل و شورای شهر کاربورو در مجاورت دانشگاه به‌شدت واکنش پلیس را محکوم کردند. همچنین هزاران نفر نامه‌هایی را امضا کرده‌اند که از دانشگاه می‌خواهد از مجازات دانشجویان به‌خاطر بیان باورهایشان دست بردارد.

این حادثه یک مطالعه موردی در مورد اینکه چگونه پلیس آمریکا به جای تامین ایمنی دانشجویان، به‌طور منظم یک محیط خطرناک ایجاد می‌کند، ارائه می‌دهد.

<div id="video-display-embed-code_420386" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4778814/420386?width=400&height=300"></script></div>

واژه‌های «پلیس محوطه دانشگاه» و «ایمنی دانشگاه» در بسیاری از گزارش‌های خبری رسانه‌های آمریکایی استفاده می‌شوند و یک نکته کلیدی را در تبلیغات طرفدار پلیس تقویت می‌کنند؛ این ایده که پلیس بیشتر برابر با ایمنی بیشتر است.

حضور پلیس در دانشگاه‌های آمریکا برای چندین دهه در حال افزایش بوده، اما این روند هیچ کمکی برای مهار موج خشونت‌های مسلحانه یا تجاوز جنسی نداشته است. برعکس، با تشدید تاکتیک‌های پلیس و نظامی‌سازی پلیس، ترس و واقعیت خشونت در دانشگاه تنها افزایش یافته است.

نظامی‌سازی دانشگاه‌ها، دانشجویان را ایمن‌تر نمی‌کند

یک دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه چپل هیل در ۲۸ آگوست ۲۰۲۳ (۶ شهریور ۱۴۰۲) وارد دانشگاه شده، مسلح شد و یک استاد را در یکی از ساختمان‌های این دانشگاه به قتل رساند.
آژیر‌ها به صدا درآمد؛ دانشگاه مملو از افسران پلیس شد و محوطه قرنطینه شد. 

این دانشگاه ۱۶ روز بعد با هشدار دوم مربوط به یک تیرانداز فعال مواجه شد، اگرچه در آن مورد، در واقع هیچ گلوله‌ای شلیک نشد.

از دانش‌آموزان سراسر این کشور، در دبیرستان و کالج و حتی در مدارس ابتدایی، خواسته شده است که فعالیت‌های عادی خود را به دنبال افزایش تهدیدهای خشونت‌های جمعی و موقعیت‌های تیراندازی فعال ازسربگیرند. این به خودی خود یک بحران است.

پلیس آمریکا به‌جای ایمن‌تر کردن دانشگاه‌ها، به‌عنوان مجری برنامه‌های نظامی‌سازی عمل کرده و وظیفه خود را صرفا سرکوب کردن، ارعاب معترضان و تشدید درگیری می‌دانند.

پلیس تامین‌کننده امنیت در مدارس و دانشگاه‌ها؛ دروغی در آمریکا

براساس گزارش رسانه‌ها در آمریکا، حضور پلیس این کشور در مدارس دبیرستان و دانشگاه‌ها باعث می‌شود که دانش‌آموزان امنیت کمتری داشته باشند. 

اول از همه، خشونت و تعرض جنسی پلیس خود یک مشکل جدی است، به ویژه برای زنان جوان سیاه‌پوست.

در همین حال، براساس آمارها، افزایش حضور پلیس تاثیری بر کاهش خشونت مسلحانه نداشته است. 

حضور پلیس در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا یک موضوع فرهنگی و سیاسی است که از سوی تبلیغات فراگیر طراحی شده است. هدف این تبلیغات متقاعد کردن مردم به این موضوع است که پلیس آمریکا مترادف با امنیت عمومی است. 

اما کارشناسان می‌گویند که این موضوع واقعیت ندارد. آن‌ها می‌گویند که ایمنی واقعی در دانشگاه‌ها و مدارس تنها از پرداختن به علل ریشه‌ای خشونت حاصل می‌شود؛ که یکی از این عوامل فرهنگ خشونت‌آمیز پلیس آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما