شناسهٔ خبر: 67278905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای جدید آمریکا درباره عملیات نظامی در دریای سرخ

اقتصادنیوز :سنتکام مدعی شد دو شناور بدون سرنشین انصارالله را در دریای سرخ متوقف کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش اقتصادنیوز، فرماندهی مرکزی ایالات متحده سنتکام (CENTCOM) ادعا کرد که ارتش این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته دو شناور سطحی بدون سرنشین (USV) انصارالله یمن را در دریای سرخ خنثی کردند.

سنتکام با انتشار پیامی در شبکه ایکس مدعی شد که ایالات متحده در یک عملیات جداگانه «یک ایستگاه کنترل زمینی و یک گره فرماندهی و کنترل» را در منطقه تحت کنترل انصارالله در یمن منهدم کرد.

پیشتر، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌هایی که گمان می‌رود خرید تسلیحات برای انصارالله یمن را تسهیل کرده‌اند، اعمال کرد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید که نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه گذشته برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

 

نظر شما