شناسهٔ خبر: 67261200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

افزایش ۲ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

مجید فرامرزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از افزایش دو برابری سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در طول سال گذشته نسبت آمار سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش میراث آریا، محمد کلامی گفت: در طول سال گذشته و نسبت به سال ۱۴۰۰ حجم سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در استان افزایش دو برابری داشته است که این حجم از سرمایه‌گذاری در استان و به دنبال آن جذب سرمایه‌گذارن خارجی در دولت سیزدهم رشد بسیار خوبی داشته است. به طوری که از رقم ۱۸میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به ۲۷میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و ۳۷میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ نائل شده و بدین ترتیب به جایگاه دوم کشوری دست یافته است که این دستاورد، نتیجه دیپلماسی موفق خارجی در این استان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم که ارتباط با کشورهای همسایه برای پیشبرد امورات بود، مسئولین، تجار و سرمایه‌گذاران استانی سه سفر خارجی به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ارمنستان داشتند که از مهم‌ترین دستاوردهای این سفرها، رشد ۱۳۵درصدی صادرات به روسیه و رشد ۵۵درصدی به جمهوری ارمنستان بود.

او توجه به بخش معدن در توسعه اقتصادی استان در دولت سیزدهم را با اهمیت خواند و گفت: با اقداماتی که در این بخش اتفاق افتاد ارزش افزوده معدن در اقتصاد استان از ۱.۵درصد به ۱۱درصد ارتقا یافت و شرکت مس سونگون آذربایجان شکل گرفت که در حال حاضر ۷۰۰هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا و یک میلیون و ۸۰۰هزار میلیارد ریال نیز طرح مصوب توسط این شرکت، در دست اقدام است.

کلامی با بیان اینکه این استان به لحاظ شاخص‌های اقتصادی در بیشتر بخش‌ها در رتبه های برتر کشوری قرار دارد، گفت: آذربایجان‌شرقی در حوزه مجوز سرمایه‌گذاری، ایجاد گلخانه و رساندن طرح های نیمه تمام به بالای ۶۰درصد، رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما