شناسهٔ خبر: 67250072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۲ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌ شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سال گذشته نسبت‌ به سال ۱۴۰۰ افزایش دو برابری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد کلامی امروز با اشاره به این‌که آذربایجان‌ شرقی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم رشد بسیار خوبی داشت، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی در استان از رقم 18 میلیون دلار در سال 1400، به 27 میلیون دلار در سال 1401 و 37 میلیون دلار در سال 1402 رسید.

وی با اشاره به این‌که افزایش سرمایه‌گذاری خارجی نتیجه دیپلماسی موفق خارجی در استان است، گفت: در دولت سیزدهم که با رویکرد ارتباط با همسایگان امور را پیش می‌برد، مسئولان، تجار و سرمایه‌گذاران استانی سه سفر خارجی به روسیه، آذربایجان و ارمنستان داشتند که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این سفرها، رشد 135 درصدی صادرات به روسیه و 55 درصدی به ارمنستان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به حضور سفرای کشورهای مختلف در استان و دیدار با مقام‌ها و فعالان اقتصادی استان در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: نتایج همه این دیدارها، در افزایش صادرات استان به وضوح قابل مشاهده بود.

کلامی توجه به بخش معدن در توسعه اقتصادی استان در دولت سیزدهم را با اهمیت خواند و گفت: با اقداماتی که در این بخش اتفاق افتاد ارزش افزوده معدن در اقتصاد استان از 1.5 درصد به 11 درصد ارتقا یافت و شرکت مس سونگون آذربایجان شکل گرفت که در حال حاضر 700 هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا و یک میلیون و 800 هزار میلیارد ریال نیز طرح مصوب در این شرکت در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این استان به لحاظ شاخص‌های اقتصادی در بیشتر بخش‌ها در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، گفت: این استان در مجوز سرمایه‌گذاری، ایجاد گلخانه و رساندن طرح‌های نیمه‌تمام به بالای 60 درصد، رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما