شناسهٔ خبر: 67260680 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا؛

تیک‌تاک به نقض حریم خصوصی کودکان متهم شد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از تیک‌تاک و شرکت چینیِ مالک آن (بایت دنس) به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی کودکان شکایت کرده است.

صاحب‌خبر -
تیک‌تاک به نقض حریم خصوصی کودکان متهم شد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) اعلام کرده که در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که این شبکه اجتماعی قانون را درباره حریم خصوصی کودکان نقض می‌کند.
 
این شکایت جدا از قانونی است که اوایل سال جاری میلادی درباره ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا در صورت واگذارنشدن دارایی‌های شرکت بایت دنس در این کشور تصویب شد.نهاد تنظیم‌گر اینترنت در آمریکا هم اعلام کرده که درباره نقض احتمالی قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) توسط تیک‌تاک تحقیق خواهد کرد.
 
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز تاکید کرده که معمولاً اعلام نمی‌کند که شکایت‌ها را به وزارت دادگستری ارجاع داده، اما در این مورد احساس می‌کند که انجام این کار به نفع عمومی است.قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) بر جمع‌آوری، استفاده و افشای اطلاعات شخصی توسط سرویس‌های آنلاین درباره کودکان زیر ۱۳ سال نظارت می‌کند.
 
سخنگوی تیک‌تاک در پاسخ اعلام کرد که با این اتهامات موافق نیست و بیش از یک سال است که با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال همکاری است تا نگرانی‌های موجود را برطرف کند.سخنگوی تیک‌تاک گفت: ما ناامید شدیم که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به جای ادامه همکاری با ما برای رسیدن به یک راه حل معقول، دعوی قضایی را دنبال می‌کند.
 
شکایت کمیسیون تجارت فدرال (FTC) فشار فزاینده‌ای که تیک‌تاک در آمریکا با آن مواجه است‏ را بیشتر می‌کند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ششم اردیبهشت‌ماه لایحه‌ای را امضا کرد که به شرکت «بایت دنس» یک سال مهلت داد تا این شبکه اجتماعی را بفروشد در غیر این صورت با ممنوعیت در آمریکا مواجه می‌شود.
این ضرب‌الاجل در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در آمریکا فرا خواهد رسید.این قانون بر اساس ادعای مقامات آمریکایی درباره احتمال انتقال داده‌های کاربران آمریکاییِ تیک‌تاک به چین به تصویب رسید؛ ادعایی که تی تاک بار‌ها آن را رد کرده است.تیک‌تاک به تازگی شکایتی را با هدف جلوگیری از اجرای این قانون تنظیم و استدلال کرد که ممنوعیت تی‌تاک در آمریکا نقض حقوق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی است.

نظر شما