شناسهٔ خبر: 67266619 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فیفا از فوتبالیست‌ها در برابر سوءاستفاده‌های مجازی محافظت می‌کند

فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که سرویس حفاظت از رسانه‌های اجتماعیِ این نهاد ورزشی، اکنون در دسترس همه ۲۱۱ تیم عضو آن است.

صاحب‌خبر -
فیفا از فوتبالیست‌ها در برابر سوءاستفاده‌های مجازی محافظت می‌کند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که ابزار‌های طراحی‌شده برای محافظت از بازیکنان در برابر سوءاستفاده‌های مجازی اکنون در دسترس همه ۲۱۱ عضو این فدراسیون قرار گرفته است. 
 
در بیانیه فیفا تاکید شده که انتشار سخنان نفرت‌پراکنانه و محتوای توهین‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازیکنان داشته باشد و سلامت روان، عملکرد و ارتباطات اجتماعی آنان را تضعیف کند.
 
فیفا تاکید کرده که اولویتش محافظت از بازیکنان و تبدیل فوتبال به فضایی امن است، بنابراین به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز (۱۸ ژوئن) دسترسی به سرویس حفاظت از رسانه‌های اجتماعی (SMPS) را برای همه ۲۱۱ عضو خود فراهم می‌کند. 
 
بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های «یورو ۲۰۲۴» و «کوپا آمریکا ۲۰۲۴» به SMPS ملحق شده‌اند.
 
سرویس حفاظت از رسانه‌های اجتماعی فیفا از زمان راه‌اندازی‌اش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۳۰ میلیون پست و نظر را از ۳ هزار و ۳۸۱ بازیکن و ۱۶۰ حساب تیم شرکت‌کننده در ۱۱ رویداد فوتبالی تجزیه و تحلیل کرده است.
 
این سرویس همچنین ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کامنت توهین‌آمیز را از دید عموم پنهان و از جامعه هدف خود در برابر آسیب‌های روانی احتمالی محافظت کرده است.

نظر شما