شناسهٔ خبر: 67260647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تصویب آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری

وزیر گردشگری گفت: آیین‌نامه حمایت از ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. ما در این زمینه خلا قانونی داشتیم و این آیین‌نامه با دستگاه قضایی هماهنگ شده و در دولت مصوب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی برگزار می‌شود؛ این ابتکار برای اولین‌بار است تا پیشکسوتان این عرضه مورد تجلیل قرار بگیرند.

 
وی افزود: از 8 نفر از نخبگان این عرصه تجلیل می‌شود و از شخصیت ارزنده رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان حامی بزرگ میراث فرهنگی نیز تقدیر خواهد شد. این برنامه افزایش سطح میراث فرهنگی جامعه، انتقال تجربیات و معرفی الگوها در این زمینه خواهد بود. رئیس‌جمهور شهید بارها از ارزش این کار تقدیر کرده بودند.

وزیر گردشگری گفت: آیین‌نامه حمایت از ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. ما در این زمینه خلا قانونی داشتیم و این آیین‌نامه با دستگاه قضایی هماهنگ شده و در دولت مصوب شده است. با این آیین‌نامه تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی به سه گروه تقسیم می‌شود.

ضرغامی بیان کرد: تشخیص پرخطر بودن و عدم استحکام یک بنا در یک کارگروه خارج از وزارت گردشگری صورت می‌گیرد و بعد از تشخیص، بانک‌ها باید تامین منابع لازم را داشته باشند و بعد از مدتی باید این کار اجرا شود.

وی در ادامه‌ی سخنان خود درباره نمایشگاه شکوه ایران باستان در بندر شانگهای چین اظهار داشت: این نمایشگاه به بهترین وجه و بسیار زیبا برگزار شد، محلی که در نظر گرفته بودند محل بسیار مناسبی بود که بلافاصله پس از افتتاح جمعیت فراوانی آنجا جمع شدند که اصلا امکان حرکت کردن وجود نداشت. روز دوم افتتاحیه همه بلیت‌ها پیش فروش شده بود و استقبال بسیار بالایی از این نمایشگاه مانند 6 ماه اول صورت گرفته است؛ چینی‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان چینی نسبت به تاریخ خودشان بسیار حساس هستند، البته نسبت به تاریخ جهان هم خیلی پیگیر و علاقه‌مند هستند.

وزیر گردشگری عنوان کرد: یکی از منابع اصلی ما به عنوان تامین گردشگر از چین است، البته با مشکلات کوچکی مواجه شده بود که با توجه به صحبتهایی که با وزیر گردشگری چین و وزیر بین الملل حزب کمونیست چین راه حل رفع این موانع برطرف خواهد شد.

ضرغامی در بخش دیگری در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه شما از چه کاندیدایی حمایت خواهید کرد؟ گفت: هنوز تصمیمی به لحاظ شخصی نگرفتم که به کدام نامزد رای بدهم دولت همچنین نگاهی را دارد، دولت از هیچ نامزد خاصی به عنوان نامزد دولت عادت حمایت نمی‌کند. البته ممکن است در طول سالیان گذشته راجع به افراد مختلف قضاوت‌هایی کرده باشم که آنها را تکذیب نمی‌کنم، اینگونه قضاوت‌ها که مربوط به سال‌های گذشته با انگیزه‌های مختلف و سئوالاتی که شده در جایگاه خودش محفوظ است.

وی ادامه داد: تاکنون من و خانواده‌ام تصمیم نگرفته‌ایم که به کدام نامزد رای بدهیم؛ آخرین صحبت من با خانواده‌ام داشتم این بود که به کدام نامزد رای بدهیم و بین سه تا چهار نفر مورد نظر خودمان قرعه‌کشی کنیم؛ که بد هم نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما