شناسهٔ خبر: 67277853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

این گزارش در حال تکمیل است

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

مژگان رساپور

هفت روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهاراتشان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی،‌ مسعود پزشکیان با حضور در ششمین برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما با تاکید براینکه هرچه با سیاست‌های کلی رهبری تطابق نداشته باشد خط قرمز است، افزود: اگر الان هر کسی با هر دیدگاهی سیاست‌های رهبری را اجرا کرد و مردم را از جهل و تبعیض بیرون آورد این سیاست در خط رهبری است یا کسی که ادعا می‌کند در خط ولایت است اما کاری می‌کند که فقر و تبعیض در جامعه تشدید شود. کدام یک در خط ولایت است. چرا اکنون در این جریانات همه به رهبری بی‌احترامی کردند. چون من عرضه نداشتم جواب مردم را بگویم. آقا گفته است که با مردم بد رفتاری کنیم؟ آقا گفته در گوش بچه مردم بزنیم. مردم احساس کردند هیچ کدام از ماها تقصیر نداریم و همه به بالا می‌رود. وقتی خود را دست تیغ جراح می‌دهی نمی‌پرسی مسلمان هستی یا خیر.

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  همچنین در گردهمایی انتخاباتی ستاد استان تهران این نامزد انتخابات که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به حاشیه‌های جلسه امروز برنامه میزگرد فرهنگی که با حضور او و ۲ تن از مشاورانش در شبکه ۲ سیما برگزار شد، تاکید کرد: با اتفاقاتی که افتاد هیچ وقت نمی‌شود مملکت را درست کرد؛ باید همدیگر را تحمل کنیم چرا در وسط کار کاری می‌کنیم که توهین و افترا و بحثهای مختلف مطرح شود. به هر حال صحنه نامناسبی بود.

لازم به ذکر است که در جریان برنامه میزگرد فرهنگی، بین مشاور پزشکیان و کارشناس درگیری لفظی اتفاق افتاد و میکروفون‌های دو نفر قطع شد و در انتها، مشاور پزشکیان بعد از ترک جایگاه، میکروفون خود را پرت کرد و خارج شد.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در بخشی از اظهاراتش در برنامه تلوزیونی«بدون تعارف» خاطرنشان کرد: این که می‌گویند نامزد پوششی هستم اشتباه است. در دوره قبل هم تا آخر ماندم. تصمیم قطعی من حضور جدی در انتخابات تا پایان است و رقابت با همه نامزدهاست. چرا که معتقدم نسخه‌ای که ارائه می‌کنم نزد نامزد دیگری نیست. امیدوارم کارم به بازنشستگی نرسد و شهید شوم. بعضی‌ها خود را رییس‌جمهور آمریکا و روسیه می‌دانند. ریاست‌جمهوری در ایران مقام دوم کشوری است. شهید رئیسی نقش اجرایی را پذیرفته بود اما روسای جمهور دیگر در جایگاه ایدئولوژ قرار گرفتند. منتقدان اصلاح را در نظر بگیرند و اصلح را انتخاب کنند.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

سعید جلیلی در برنامه تلوزیونی «گفت و گوی ویژه خبری» درباره راهکار حل مشکل بورس، تصریح کرد: وقتی این مشکل بورس در سال ۹۹ پیش آمد به رئیس جمهور وقت نامه نوشتم و ۲۲ موضوع را بیان کردیم که مردم متضرر شده و این سیاست‌ها اشتباه است. بازار بورس باید نمادی از واقعیت اقتصادی کشور باشد. بازار اولیه مهم است و بازار ثانویه برای کمک به بازار اولیه است نه اینکه به بازار سوداگری تبدیل شود. باید دولت از سهامداران خرد حمایت کند. دخالت‌های بی مورد و تصمیمات خلق الساعه مشکل ایجاد می‌کند. باید بیمه سهام وجود داشته باشد.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری همچنین در جمع تعدادی از بانوان و دختران در محل سالن حجاب اظهار کرد: حجاب نقطه امتیاز ما است و یک زن می‌تواند با آن نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند. اگر زنی خواست در اجتماع حاضر شود، نباید نقش مادرانه او مانع از حضورش در محیط علمی دانشگاه و عرصه اجتماعی شود؛ لذا وظیفه دولت است که از حضور مادرانه زنان در نقش های مختلف حمایت کرده و بسترهای آن را فراهم کند.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در برنامه تلوزیونی «میزگرد اقتصادی» انتخابات ریاست‌جمهوری، ادامه داد: اگر اعتماد مردم به ما جلب شود حل مشکلات اقتصادی و شتاب‌گیری رفع این مسائل تداوم خواهد یافت. ما نمی‌توانیم با کشمکش‌های جناحی، رفع مشکلات خود و به ویژه شکستن تحریم‌ها را دنبال کنیم. در دولت قرار مصمم هستیم که به تغییر رفتار اقتصادی دعوت کنیم.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

علیرضا زاکانی در همایش اقوام ایرانی با بیان اینکه عدالت یعنی فرصت‌های برابر برای همه ملت ایران داشته باشیم، افزود: عدالت یعنی در فرصت برابر هرکسی توانست قله‌های بزرگ را فتح کند مانعی نداشته باشد، عدالت یعنی دستگیری از کسانی که نمی‌توانند در مسابقه بزرگ همپای دیگران بدوند.

وی افزود: دولت خدمت، دولت پیگیر تحقق عدالت است و در این دولت برای مردم نباید دغدغه رفاه وجود داشته باشد و همه شرایط باید برای همه وجود داشته باشد.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

* اظهارات و سخنان نهمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهای پیام

نظر شما