شناسهٔ خبر: 67260320 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه خبر داد؛

دانشجویان دکتری با «مسئله» وارد دانشگاه انقلاب اسلامی می‌شوند

زهرا سیفی

رییس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: عمده دانشجویان این دانشگاه در مقطع دکتری با مساله وارد دانشگاه شده و با حل مساله از آن خارج می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر ، مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید صبح امروز با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی در بیش از ۲۰۰ دانشگاه سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد.

دکتر حسین قدیانی، رییس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در این مراسم در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران با اشاره به ماموریت و شکل گیری دانشگاه جامع انقلاب اسلامی افزود: این دانشگاه برای ارائه مبانی انقلاب اسلامی به صورت بومی برای جامعه شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجوز ایجاد این دانشگاه ۴ مرداد سال ۸۴ به سازمان بسیج اعلام شد و با روی کارآمدن دولت جدید در راه‌اندازی دانشگاه مدتی وقفه ایجاد شد و سپس با توجه به تاکیدات سازمان بسیج و سردار سلیمانی مقرر شد این دانشگاه شکل بگیرد، بنابراین تغییراتی در اساسنامه دانشگاه ایجاد شد و امروز این دانشگاه با ۷ دانشکده فعال است و مأموریت آن در مقطع کارشناسی مهارت محوری، در مقطع کارشناسی ارشد مساله محوری و در مقطع دکتری پژوهش محوری است.

وی ادامه داد: رشته های این دانشگاه بین رشته ای است و خلاء آموزش عالی را در برخی رشته ها تامین می کند. این دانشگاه توسط رهبری ابلاغ شده و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ رشته فعال است که در مهرماه به ۳۰ رشته افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی افزود: مقطع دکتری این دانشگاه ۷ رشته دارد و قرار است در ارشد پیوسته این دانشگاه نیز چندین رشته مورد نیاز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خواستگاه دانشگاه جامع انقلاب اسلامی از سوی اساتید بسیجی بوده است افزود: ما پذیرای طرح های اساتید بسیجی هستیم و در مجموع آموزش عالی استنباط ما این است که تغییراتی ایجاد شود تا شتاب علمی کشور افزایش یابد.

رییس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی افزود: بحث جدی دیگری که در این دانشگاه پیگیری می شود، ارتباط صنعت، بازار و دانشگاه است و عمده دانشجویان این دانشگاه در مقطع دکترا با مساله وارد دانشگاه شده و با حل مساله از آن خارج می شوند.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه به شدت دنبال تعامل با اساتید دیگر دانشگاه ها برای ارایه خدماتی در مقابل چالش ها و مسائل انقلاب اسلامی هستیم.

نظر شما