شناسهٔ خبر: 67260243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد:

پیشرفت 94 درصدی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

مدیرکل صمت استان لرستان از پیشرفت 94 درصدی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان لرستان، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان، با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت ۶۰ هزار تن انواع آهک صنعتی و هیدراته را در سال دارد، بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار از منابع ملی احداث شده که ۱۵ هکتار از آن محصور شده است.

وی ادامه داد: برق این کارخانه دارای دیماند ۴.۹ مگاوات و ۴۲ کیلومتر خط انتقال برق بوده که ۷۰ درصد پروژه انجام شده و مابقی برق رسانی با توجه به تامین اعتبار اخیر در جلسه استاندار لرستان و معاون وزیر صمت به میزان ۵ میلیارد تومان تا پایان خردادماه انجام خواهد گرفت.

مدیرکل صمت استان لرستان با بیان اینکه مجوز حفر چاه عمیق با دبی ۵ لیتر بر ثانیه برای این کارخانه صادر شده و پیمانکار حفاری نیز انتخاب و در مرحله اجرای حفاری بوده، ادامه داد: خط انتقال گاز این کارخانه به طول ۷ کیلومتر در سایز ۴ اینچ انجام گرفته و ایستگاه تقلیل فشار در محل واحد نصب و گاز واحد وصل است.

وی با اشاره به معادن محدوده این کارخانه اضافه کرد: یک محدوده معدنی در زمینه سنگ آهک با ذخیره قطعی ۴ میلیون تن و ظرفیت استخراج سالانه ۳۰۰ هزار تن در سال در منطقه دره خزینه واگذار شده است.

جعفری ادامه داد: تجهیزات و ماشین آلات طرح ۱۲ درصد خارجی و ۸۸ درصد ماشین آلات و خطوط تولید از جمله سنگ شکن، آسیاب، غبارگیر و کوره دبل شفت ایستاده داخلی است.

وی، ارزش ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه را یک میلیون یورو ارزی و ۳۰۰ میلیارد تومان ریالی برشمرد و با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح ۹۴ درصد و پیشرفت مالی آن نیز ۹۱ درصد است، افزود: پروژه در حال نصب تجهیزات الکتریکال و نسوزکاری کوره بوده و زمان راه‌اندازی آن تا دو ماه آینده است.

مدیرکل صمت استان لرستان اشتغال ایجاد شده در این طرح را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و حجم سرمایه‌گذاری آن را نیز ۶۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: ۱۰۰ درصد منابع طرح توسط ایمیدرو تامین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما