شناسهٔ خبر: 67260190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران سرآمد تولیدکننده گل‌وگیاه زینتی در کشور شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل‌وگیاه زینتی، مازندران را برترین تولیدکننده گل‌وگیاه زینتی در کشور مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌برداران و گلخانه‌داران پرتلاش مازندرانی با اتکا به دانش و تجربه خود و با حمایت‌های دولت سیزدهم، موفق به تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل‌وگیاه زینتی از جمله گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و گل‌های فصلی شدند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با دولت قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید گل‌وگیاه زینتی ایران، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول به کشورهای دیگر ایفا می‌کند، گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها، تنوع ارقام گل‌وگیاه و ارتقای کیفیت محصولات در استان بودیم که این امر در کنار حمایت‌های دولت، منجر به رونق تولید و افزایش سهم مازندران در بازار گل‌وگیاه کشور شده است.

مؤمنی با اشاره به صادرات گل‌وگیاه زینتی مازندران مطرح کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های صادراتی و حمایت‌های دولت، شاهد رشد چشمگیر صادرات گل‌وگیاه از استان به کشورهای مختلف بوده‌ایم.

وی ادامه داد: روسیه، عراق، عمان، آذربایجان و کشورهای حاشیه دریای خزر مهم‌ترین مقاصد صادراتی گل‌وگیاه مازندران هستند.

این مسئول تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌های صادراتی، تنوع‌بخشی به ارقام، افزایش کیفیت محصولات و حضور فعال در بازارهای هدف، سهم مازندران را در بازارهای جهانی گل‌وگیاه بیش‌ازپیش ارتقا دهیم.

نظر شما