شناسهٔ خبر: 67257183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل و گیاه زینتی در مازندران

مازندران با تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل و گیاه زینتی، بار دیگر عنوان برترین تولیدکننده این محصول در کشور را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بهره برداران و گلخانه‌داران پرتلاش مازندرانی با اتکا به دانش و تجربه خود و با حمایت‌های دولت سیزدهم، موفق به تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل و گیاه زینتی ازجمله گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و گل‌های فصلی شدند که این رقم در مقایسه با دولت قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب تولید گل و گیاه زینتی ایران، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال‌های اخیر شاهد افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها، تنوع ارقام گل و گیاه و ارتقای کیفیت محصولات در استان بودیم که این امر در کنار حمایت‌های دولت، منجر به رونق تولید و افزایش سهم مازندران در بازار گل و گیاه کشور شده است.

مؤمنی در خصوص صادرات گل و گیاه زینتی مازندران گفت: خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌های صادراتی و حمایت‌های دولت، شاهد رشد چشمگیر صادرات گل و گیاه از استان به کشور‌های مختلف بوده‌ایم.

او بابیان اینکه روسیه، عراق، عمان، آذربایجان و کشور‌های حاشیه دریای خزر مهم‌ترین مقاصد صادراتی گل و گیاه مازندران هستند، گفت: تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌های صادراتی، تنوع‌بخشی به ارقام، افزایش کیفیت محصولات و حضور فعال در بازار‌های هدف، سهم مازندران را در بازار‌های جهانی گل و گیاه بیش‌ازپیش ارتقا دهیم.

نظر شما