شناسهٔ خبر: 67259999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس :

۴۵ منتخب در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در فارس مورد تجلیل قرار گرفتند

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: ظرفیت های مختلف در هفت محور خانواده، نخبگان، رسانه، تشکل ها و سازمان های مردم‌ نهاد، مدیران و دستگاه‌های اجرایی به صورت دقیق مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۴۵ برگزیده جایزه جوانی جمعیت انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، زهرا یقطین در مراسم اختتامیه دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که با حضور استاندار فارس و دکتر صالح قاسمی دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید به دلیل باور و اعتقاد عمیق قلبی که به مسئله مهم جوانی جمعیت داشتند، به حق مجاهد خستگی ناپذیر در عرصه احیای سیاست های مقام معظم رهبری بودند و با ریل گذاری دقیق برای عملیاتی شدن قانون جوانی جمعیت باعث ایجاد و تسریع حرکت در این حوزه شدند.

وی ادامه داد: افق قانون جوانی جمعیت تا سال ۱۴۰۶ افزایش نرخ باروری به میزان ۵/۲ درصد است. با تعیین و سپردن وظیفه پیگیری امور جوانی جمعیت به دفاتر زنان و خانواده سراسر کشور، که ناشی از نگاه دقیق رئیس جمهور شهید نسبت به پیشرانی زنان در جامعه است، پس از دو سال تمرکز در این حوزه، نرخ باروری در کشور بر روی عدد ۶/۱ درصد ثابت ماند و در ۱۵ استان این نرخ رو به افزایش بوده و در ۳ استان از جمله استان فارس نیز ثابت بوده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس افزود: در استان فارس در ۱۰ شهرستان میزان موالید به نسبت سال گذشته بیشتر و در سه شهرستان نیز به مطلوب پیش بینی شده، رسیده است. ادامه این روند به همراه تمرکز بر روی مسأله ازدواج در سراسر استان نیازمند تلاش مضاعف همراه با تخصص و تعهد و تعریف عملیات نقطه زن همه گروه های مداخله گر اعم از حاکمیتی ها و مردمی ها از جمله نخبگان، رسانه ها، مشاورین، فعالین و کنشگران حقوقی و حقیقی می باشد.

یقطین بیان داشت: در دبیرخانه ستاد خانواده و جوانی جمعیت سعی بر این بود که شبکه شناسایی ظرفیت ها در هفت محور ماده ۱۹ قانون به طور دقیق شناسایی و در مجموع شاخص ترین ها در این رویداد به عنوان منتخب معرفی شوند. در این رویداد همه فعالین مردمی شناسایی شده شایسته تقدیر اعلام شدند که نشست هم افزایی این تشکل های نیز برگزار گردید.

وی افزود: از ابتکارات این رویداد نیز شناسایی اماکن دوستدار خانواده شامل بقاع متبرکه و مساجد نیز است. این رویداد سرآغاز گفتمان سازی «شعار فارس جوان» و «شیراز شهر دوستدار خانواده» است که امیدواریم همه نهادها در تحقق این گفتمان سازی همکاری مطلوب را داشته باشند.

شایان ذکر است در این مراسم از پوستر و نماهنگ «با یک گل بهار نمیشه» که توسط هیأت تربیت محور دخترانه تولید شده، رونمایی شد. در صد و چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و استاندار فارس به عنوان حامیان جوانی جمعیت و اعضا هسته راهبر تحول جمعیت نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظر شما