شناسهٔ خبر: 67259759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشف ۱۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد در آشپزخانه‌ای از ایلام:

آشپزی یک مرکز درمانی با چاشنی مرغ گندیده

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از کشف و ضبط ۱۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاسد و غیر بهداشتی در آشپزخانه یکی از مراکز بیمارستانی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آشپزی یک مرکز درمانی با چاشنی مرغ گندیده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یونس احمدی اظهار کرد: کارشناسان و گروه‌های نظارتی دامپزشکی در شهرستان‌های استان به صورت دوره‌ای و منظم از مراکز آموزشی، تولیدی و درمانی استان در بخش خصوصی و دولتی بازدید و موارد مرتبط با مصرف گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی را بررسی می‌کنند که در یکی از مراکز درمانی با مورد استفاده از مرغ فاسد غیر بهداشتی از سوی پیمانکار مواجه شدند.
وی افزود: با اقدام کارشناسان گروه‌های بهداشتی در این آشپزخانه و باتوجه به مقاومت مسئول آن برای ورود بازرسان دامپزشکی به محل، دستور قضایی از معاون دادستان استان اخذ شد.
احمدی تشریح کرد: در بازرسی از این آشپزخانه و با حضور به موقع نیروی انتظامی ۱۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط و پرونده تخلف محرز مسئول این آشپزخانه نیز برای پیگیری بیشتر به محاکم قضایی ارجاع داده شد.
وی یادآوری کرد: یکی از مهم‌ترین خلاء‌ها در استان نبود ناظر فنی دامپزشکی در مراکز دارای آشپزخانه است.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: شرکت‌های بزرگی مانند: پتروشیمی و پالایشگاه، رستوران ها، سلف سرویس‌های دانشگاهی، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و تمام مراکز دارای آشپزخانه موظف به جذب ناظر فنی بهداشتی و دامپزشکی هستند؛ اما در استان ایلام تاکنون این قانون عملیاتی نشده است.
سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ فوریت‌های نظارتی دامپزشکی در طول شبانه‌روز آماده دریافت و پیگیری گزارش‌های مردمی از کیفیت و سلامت غذا‌های طبخ شده در اماکن دارای آشپزخانه است.
بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است.

نظر شما