شناسهٔ خبر: 67259640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

پروژه‌های گازرسانی سیستان و بلوچستان با ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است

چابهار - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگ گازرسانی با اعتباری بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در استان در حال انجام است و مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال نیز به دستور رهبر معظم انقلاب از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی جهت انتقال آب تهلاب به استان تخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان که در فرمانداری چابهار برگزار شد با اشاره به توجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان اظهار کرد: مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال برای خسارات ناشی از سیلاب به کل استانهای کشور اختصاص داده شده اما این تخصیص برای سیستان بلوچستان به تنهایی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: مباحث مربوط به شیلات توسط مسوولان مربوطه باید با جدیت پیگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌هایی که در شهر تیس وجود دارد، گفت: این شهر ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر بی‌نظیر را دارد و مسوولان باید در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: حضور مردم یک اصل مهم است مشارکت و سرمایه‌گذاری مردمی باید مورد توجه قرار گیرد.

کرمی در زمینه اهمیت ۲ مساله سلامت و امنیت افزود: مسائل مربوط به بیمارستان، مراکز درمانی و بهداشتی حتماً توسط مسوولان شهرستان پیگیری و مشکلات این مجموعه برطرف شود.

وی بیان کرد: در زمینه انجام پروژه‌ها نظارت بر کار پیمانکار، زمانبندی پروژه، تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و دلایل عدم اتمام پروژه‌ها حتماً بررسی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت صادرات و واردات افزود: حوزه اقتصاد و تجارت در توسعه این استان نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور شهید با مسئولان کشور پاکستان گفت: مبادلات ۲ کشور باید به سقف ۱۰ میلیارد برسد که موانع عدم تحقق آن توسط مسوولان حتماً باید بررسی و راهکارهای لازم ارائه و اجرا شود.

کرمی اظهار کرد: مسوولان با تلاش مضاعف و کار جهادی مقام شامخ شهدای خدمت را تکریم کنند.

وی با اشاره به خصوصیات بارز رئیس جمهور شهید گفت: این مجاهد خستگی ناپذیر با همه وجود تلاش می‌کرد که کار را برای مردم و رضای الهی انجام بدهد و در واقع تنها چیزی که برای انسان می‌ماند، عمل صالح است.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: ارتباط با خدا عامل برکت در زندگی است و نباید از یاد خدا غافل شویم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه منطقه آزاد در سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کننده و تسهیل گر باشند و با همدلی و همگامی در راستای توسعه استان گام برداریم.

کرمی اشاره به اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد: باید در زمینه‌های علمی، قرآنی، پژوهشی و همکاری گروهی برنامه ریزی شود زیرا همین نوجوانان و جوانان آینده سازان سیستان و بلوچستان هستند.

نظر شما