شناسهٔ خبر: 67259343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصلاح ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان‌ غربی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: باهدف کاهش تصادفات جاده‌ای ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان در دولت سیزدهم اصلاح کامل شده است.

صاحب‌خبر -

اصلاح ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ ایرج دست‌نشان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دولت سیزدهم در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حوزه راه‌های روستائی آسفالت ۲۶۱ کیلومتر و روکش آسفالت ۲۴۰ کیلومتر از محورها انجام گرفته که در نتیجه این اقدامات ۷۷.۳۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت برخوردار شده‌اند.

دست‌نشان اظهارکرد: همچنین در دولت سیزدهم ۷۴۴ کیلومتر عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای ارتباطی استان اجرا شده و قرار داد عملیات روکش آسفالت ۴۰۴ کیلومتر دیگر هم در سال گذشته منعقد شده و امسال اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: احداث ۳۵ عدد ابنیه فنی، صدور ۳۳ مجوز احداث و ۳۰ پروانه بهره‌برداری مجتمع خدمات رفاهی و نصب سه سامانه نظارت تصویری درمحورهای استان، احداث چهار فقره راهدارخانه و یک باب پاسگاه پلیس راه ارومیه - سلماس از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان‌ غربی است.

دست‌نشان اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی محورهای ارتباطی استان و افزایش سطح آشنایی کاربران جاده‌ای بیش از هشت‌هزار کیلومتر عملیات خط‌کشی در جاده‌های استان انجام گرفته و بالغ بر ۱۰ هزار  تابلو و علائم در محورهای ارتباطی استان نصب شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌های مرزی و توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه پایانه‌های مرزی استان افزود: انتخاب پایانه مرزی تمرچین بعنوان پایانه مرزی منتخب تردد زائران اربعین حسینی، بهره‌برداری از سالن‌های مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی، بازگشایی درب‌های جدید ترانزیتی در پایانه مرزی بازرگان و رسمی‌شدن پایانه مرزی کیله سردشت از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی استان بوده است.

نظر شما