شناسهٔ خبر: 67259287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از مشترکان خوش حساب و خوش مصرف شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی

همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و به مناسبت نامگذاری روز پنجم این هفته به نام آب، اقتصاد و بهره وری، مراسم تجلیل از مشترکان خوش حساب و خوش مصرف شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از مشترکین خوش حساب و خوش مصرف شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در شهر بیرجند از ۵ نقطه و دورترین مسیر از ۶۰ کیلومتری آب استحصال و منتقل می‌شود و در شهر بیرجند ۷۰ درصد آب تصفیه و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

مهدی دوستی هزینه استحصال و انتقال آب در شهر بیرجند را بیش از هفت هزار و  ۵۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حالی ۵۰ درصد مبلغ مذکور از مشترکان اخذ می‌شود که کمک زیانی به این مجموعه پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور پیک مصرف آب تابستانه است که مصارف استحمام، شست و شو و مصارف کولر افزایش محسوسی پیدا می‌کند و نیاز است مشترکان با مصرف بهینه آب خدمتگزارن خود در شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب کلیه مشترکین یاری کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز  با بیان اینکه ۵۱ درصد مشترکین تا ۱۵ مترمکعب مصرف می‌کنند که جزء مشترکان کم مصرف و خوش مصرف محسوب می‌شوند، ۴۱ درصد مشترکین پرمصرف تا دو برابر الگوی مصرف و هشت درصد بد مصرف هم بیش از دو برابر مصرف می‌کنند، افزود: سهم سرانه آب در هر ماه از سبد خانوار در بخش شهری ۶۱ هزار تومان و در بخش روستایی ۴۲ هزار تومان است.

در پایان  از ۴ مشترک خوش مصرف و ۲ مشترک خوش حساب از شهر‌های بیرجند و طبس تجلیل شد.

نظر شما