شناسهٔ خبر: 67258911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید کلزا در کلاله ۱۰ برابر بیشتر شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: تولید کلزا در این شهرستان به عنوان پرچمدار کشوری کاشت این محصول در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

علی منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰ هکتار از زمین‌های کلاله با پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن به کشت پاییزه کلزا اختصاص یافت که تاکنون ۲۷ هزار و ۸۱۰ تن از این محصول برداشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت از ۳۰ هکتار مزارع کلزای مناطق کوهستانی کلاله تا ۱۰ روز آینده پایان می‌یابد، افزود: اجرای سیاست‌های الگوی کشت و رعایت تناوب زراعی توسط کشاورزان سبب شد مدیریت جهاد کشاورزی علاوه بر ترویج توسعه کشت دانه‌های روغنی با تامین بذر مناسب، فرصت کشت این سطح از کلزا را در شهرستان فراهم آورد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: کشت کلزا در این شهرستان با دارا بودن اقلیم مناسب، میانگین بارش و بافت خاک مناسب از صرفه اقتصادی بالایی نسبت به سایر محصولات پاییزه برخوردار است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان به صورت کشت قراردادی در تولید این محصول فعالیت دارند.

منصوری ادامه داد: سال گذشته به دلیل شرایط خشکسالی سه هزار و ۲۳۱ تن کلزا از چهار هزار و ۲۵۰ هکتار برداشت شد که تولید امسال افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کشت پاییزه محصولات دیگری مانند گندم، جو و چغندر قند در کلاله، گفت: سطح زیر کشت گندم در این شهرستان ۵۳ هزار و ۳۹ هکتار بود که با توجه به آتش سوزی‌ها حادث شده در یک ماه اخیر این سطح به ۵۲ هزار و ۹۷۲ هکتار رسید.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله افزود: تاکنون از ۴۹ هزار و ۵۲۸ هکتار از مزارع گندم، ۱۹۸ هزار و ۱۱۲ تن محصول برداشت و ۱۲۲ هزار و ۲۵۹ تن آن خرید تضمینی و تحویل انبارها شده است و برداشت از گندم‌زارهای مناطق کوهستانی هم تا ۱۰ تیر ماه به پایان می‌رسد.

منصوری سطح مزارع جو را ۱۷۵ هکتار برشمرد و گفت: برداشت این محصول با تولید ۷۰۰ تن به پایان رسید و به طور عمده به عنوان خوراک دام مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: سطح زیرکشت چغندرقند در کلاله ۶۵۵ هکتار با پیش بینی تولید ۳۶ هزار تن است که تاکنون برداشت محصول از ۲۸۵ هکتار به پایان رسید.

شهرستان کلاله واقع در شرق استان گلستان بیش از ۶۸ هزار هکتار زمین باغی و زراعی دارد.

نظر شما