شناسهٔ خبر: 67258816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگران صهیونیست:

گرفتاری ارتش در باتلاق غزه/حماس موفق به تجدید قوا شده است

تهران- ایرنا- تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که در حالی که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موفق به تجدید قوای خود در غزه شده اند، ارتش رژیم اسرائیل در باتلاق گرفتار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «وهاد حمو» تحلیلگر نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد: نگاه‌ها به رفح دوخته شده است؛ اما تحول مهمی در حال رخ دادن است که اسرائیل باید آن را بفهمد.

وی افزود: موضوع رفح نیست، بلکه داستان بزرگتری است و آن این حقیقت است که حماس موفق به تجدید قوای خود در نوار غزه شده است.

حمو ادامه داد: حماس در بیشتر مناطق نوار غزه به ویژه در مرکز و دیرالبلح و اردوگاه های مرکز آن حضور دارد. از این رو هر آنکه به نبرد رفح دلبسته است، اسرائیلی ها را فریب می دهد. برای همه روشن شده که اگر حماس در کل رفح نابود شود، این به منزله محو حماس از غزه نیست.

از سوی دیگر، «یهوشاع تایخر» مسئول امنیتی عالی رتبه صهیونیست که چهل سال در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و یگان جنگ روانی ارتش اشغالگر فعالیت کرده است نیز گفت: سیاست جسدشماری اختراع اسرائیلی ها نیست و پیش از این «رابرت مک نامارا» وزیر دفاع آمریکا به همراه «جرالد فورد» رئیس جمهوری وقت این کشور در جریان جنگ ویتنام این روش را در پیش گرفتند و به بیانیه های آماری برای اداره جنگ روی آوردند. آنها تقویت قدرت آتش و تمرکز ویژه روی تعداد کشته های دشمن را نشانه پیروزی و پیشروی می دانستند، در حالی که این مقدمه جنگ فرسایشی بود.

وی افزود: ارتش اسرائیل و کابینه تصور می کنند که شمردن کشته های حماس تنها معیار موفقیت در جنگ غزه است.

این تحلیلگر صهیونیست این شیوه اداره جنگ از سوی مقامات نظامی و سیاسی رژیم اسرائیل را مغایر با واقعیت جنگ دانست و ادامه داد: همه ما می دانیم که آمار ارائه شده مشکوک است و قانع کننده نیست، با این وجود تصمیم گرفته‌ایم که اعتماد کنیم.

تایخر گفت: همانطور که مقامات آمریکایی وقت در آن زمان به این نتیجه رسیدند که هانوی پایتخت ویتنام شمالی توان ایستادگی را صرف نظر از شمار کشته ها دارد، اوضاع ما در غزه و جنوب لبنان نیز به همین منوال است، هرچند که شرایط جنگ ویتنام از حیث منطقه ای و بین المللی قابل مقایسه با هم نیستند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد افسران و نظامیان این رژیم که از ابتدای جنگ علیه ساکنان غزه از هفتم اکتبر۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زخمی شده‌اند، به سه هزار و ۸۴۸ نفر رسیده که یک هزار و ۹۴۲ نفر از آنها در جریان عملیات زمینی به نوار غزه زخمی شده اند.

بر اساس این بیانیه، ۶۶۲ افسر و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر کشته و ۵۸۲ نفر به شدت مجروح شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود افزود که ۲۴۱ نظامی این رژیم پس از مجروح شدن در نبردهای غزه همچنان تحت درمان هستند که جراحت ۲۸ نفر از آنها شدید است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش رژیم صهیونیستی در اعلام آمار تلفات خود اعتراف کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

این رسانه‌ها پیش تر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز پیش تر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقام‌های بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات را منتشر نکنند.

نظر شما