شناسهٔ خبر: 67275591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یمن: به مالک شرکت کشتی «تیوتر» ایمیل هشدارآمیز داده بودیم

یک مقام یمنی اعلام کرد که به مالک کشتی تیوتر که در حال غرق شدن در دریای سرخ است، هشدار‌های لازم داده شده بود، اما این شرکت توجهی به هشدارها نمی‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام مسئول در نیروی دریایی یمن اعلام کرد که پیش از حمله به کشتی تیوتر، به شرکت Evalendar Shipping Co SA به عنوان مالک این کشتی ایمیل زده و اعلام کرده که این کشتی تحریم دریایی [اسرائیل] را نقض کرده است.

او به وبگاه المسیره گفت: «پیش از اینکه کشتی TUTOR هدف قرار گیرد، یک کشتی دیگر از شرکت Evalendar Shipping Co SA با نقض تحریم دریایی رژیم اشغالگر به سمت بندر حیفا حرکت کرده بود, بنابراین ایمیلی به شرکت ارسال شد مبنی بر اینکه یکی از کشتی‌هایش به نام SHIMANAMI STAR ممنوعیت را نقض کرده است و به آن اخطار داده شد».

او همچنین گفت که کشتی تیوتر، سیستم شناسایی بین‌المللی (AIS) خود را به هنگام عبور از دریای سرخ قطع کرده بود.

این مقام نظامی یمنی افزود: «چندین سلاح دریایی برای هدف قرار دادن، غرق کردن کشتی TUTOR استفاده شد، از جمله سلاح هایی که برای اولین بار استفاده می‌شد. ما از همه شرکت‌های کشتیرانی می‌خواهیم هشدارهای ما را جدی بگیرند، در غیر این صورت مسئولیت کامل ایمنی کشتی‌ها و خدمه بر عهده آن‌هاست».

او تأکید کرد: «حملات آمریکا و انگلیس عملیات پشتیبانی ما از غزه را متوقف نخواهد کرد و به یاری خداوند هر حمله‌ای با پاسخ قوی تر و حملات ویرانگر مواجه خواهد شد».

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در تاریخ 13 ژوئن اعلام کرد که یک قایق بدون سرنشین یمنی (شهپاد) به کشتی باری «تیوتِر» در دریای سرخ اصابت کرده و موجب آسیب دیدن  موتورخانه کشتی شده است. به گفته سنتکام این کشتی متعلق به کشور یونان و با پرچم لیبریا حرکت می‌کرد.

در پی این حمله، موتورخانه کشتی تیوتر به طور کامل از آب پر شده و کشتی در حال غرق شدن است؛ خدمه نیز کشتی را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما