شناسهٔ خبر: 67258773 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خرید کبوترهای گرانقیمت؛ انگیزه سرقت‌های سریالی خودرو

سارق حرفه‌ای خودروهای پراید50خودرو را برای خرید کبوتران گرانقیمت سرقت کرد.

صاحب‌خبر -
خرید کبوترهای گرانقیمت؛ انگیزه سرقت‌های سریالی خودرو
کد خبر: 663970
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۰۸:۲۸:۰۴

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، سارق حرفه ای خودروهای پراید را به همراه 3مالخر درحالی دستگیرکردند که بررسی ها نشان داد این دزد سابقه دار کبوتر باز بوده و 50خودرو را برای خرید کبوتران گرانقیمت سرقت کرده است.

به گزارش روزنامه خراسان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روزگذشته درباره این ماجرای عجیب گفت:همزمان با افزایش سرقت خودروهای پراید مدل پایین در نقاط مختلف شهر مشهد،گروه ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی، تلاش گسترده ای را برای به دام انداختن سارق یا سارقان آغاز کردند وبه واکاوی تخصصی در پرونده های سرقت پرداختند.

سردار سرتیپ احمد نگهبان افزود:کنکاش های پلیس در شیوه و شگرد سرقت ها بیانگر آن بود که پلیس با دزدانی بسیار حرفه ای روبرو شده است چرا که بیشتر سرقت ها در کمتر از یک دقیقه انجام شده و دیگر اثری از خودروها پیدا نمی شد. وی گفت :با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا ،گروه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت ،جلسات تخصصی را به ریاست سرهنگ مهدی سلطانیان(سرپرست پلیس آگاهی مشهد)تشکیل دادند وبررسی کارشناسی این سرقت ها را دردستور کار قراردادند.

تمرکز پلیس در محیط جغرافیایی جرم نیز نتیجه ای نداشت چرا که سرقت مذکور در همه نقاط شهر رخ داده بود به همین خاطر تحلیل های کارشناسی برپیگیری علمی وبهره گیری از شیوه های نوین پلیسی متمرکز شد و کارآگاهان با بازبینی دوربین های ترافیکی بالاخره سارق جوانی را ردزنی کردند که دریکی از روستاهای اطراف جاده کلات سکونت داشت. فرمانده حافظان امنیت تصریح کرد:کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت دریک عملیات ضربتی و با اشراف اطلاعاتی موفق شدند این سارق جوان را در یکی از خانه های روستایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به مقرانتظامی هدایت کنند.سرگرد نگهبان با اشاره به اعترافات و سوابق این دزد بی رحم تاکید کرد:این سارق جوان که 3بار سابقه زندان به جرم سرقت خودرو را دارد دربازجویی ها به سرقت 50 دستگاه پراید مدل پایین در کمتر از 9ماه اعتراف کرد و3مالخر خودروها را نیز لو داد که در همان روستا زندگی می کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:کارآگاهان که «شاه ماهی» سرقت های پراید را به دام انداخته بودند ،دریک عملیات غافلگیرانه دیگر نیز به مخفی گاه مالخران هجوم بردند و با دستگیری آنان ،تعداد زیادی قطعات اوراق شده خودروهای سرقتی را کشف کردند. بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که خودروهای پراید در همین روستا اوراق شده اند .بنابراین مالخران نیز دربازجویی های فنی کارآگاهان که با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی همراه بود،به سلاخی خودروها معترف و مدعی شدند که لاشه های پراید را درجاده های خاکی و فرعی محدوده جاده کلات رها کرده اند. این مالخران گفتند:خودروهایی را که از سارق حرفه ای می‌خریدند در کمتر از12ساعت اوراق می کردند به طوری که هیچ اثری از خودرو باقی نمی ماند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به ماجرایی عجیب و باور نکردنی در پرونده سرقت های پراید به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: بررسی های دقیق کارآگاهان در این پرونده نشان داد که سارق مذکور فقط با یک شاه کلید وابزار دست سازی مانند چنگک به خودروهای بدون تجهیزات امنیتی و ایمنی دستبرد می زد وپول حاصل ازفروش خودروهای سرقتی را نیز برای خرید کبوتران گرانقیمت و مقداری را هم برای اعتیادش هزینه می کرد چرا که او از کبوتربازان همان روستا بود و عشق عجیبی به کبوتر دارد.

سرتیپ دوم احمد نگهبان اضافه کرد:این سارق حرفه ای،همه سرقت ها را در ساعات خلوت عصر و درمناطق مختلف شهر انجام داده است که بررسی های تخصصی با شناسایی21 مالباخته همچنان ادامه دارد و متهم نیز با دستور قضایی روانه زندان شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما