شناسهٔ خبر: 66890757 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دستگیری سارق بدشانش بعد از سرقت اتوبوس بی‌آرتی

سارق سوخته‌ای که قصد داشت با خودرو بی‌آرتی مسروقه از تهران به مشهد برود به خاطر سوختگی تصادف کرد و در نیمه راه بازداشت شد.

صاحب‌خبر -
دستگیری سارق بدشانش بعد از سرقت اتوبوس بی‌آرتی
کد خبر: 661555
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۰۸:۳۵:۵۱

سارق سوخته‌ای که قصد داشت با خودرو بی‌آرتی مسروقه از تهران به مشهد برود به خاطر سوختگی تصادف کرد و در نیمه راه بازداشت شد.

به گزارش سایت جنایی، چند روز قبل مرد میانسالی که راننده اتوبوس بی‌آر‌تی خط میدان راه آهن - تجریش بود با مراجعه پلیس از سرقت اتوبوسی که راننده آن بود، خبر داد. مرد شاکی پس از ثبت اولیه شکایتش به دادسرای ویژه سرقت فرستاده شد و وقتی مقابل بازپرس کوشکی نشست، در توضیح ماجرا گفت: وقتی شیفتم تمام شده بود و همه مسافرها را پیاده کردم قبل از اینکه شیفت را تحویل بدهم اتوبوس خالی را نگه داشتم تا آبمیوه بخرم؛ اما ماشین را خاموش نکردم. وقتی برگشتم متوجه شدم ماشین سرقت شده است.

به این ترتیب تحقیقات آغاز شد و از آنجایی که اتوبوس مجهز به جی‌پی‌اس بود معلوم شد خودرو در جاده خراسان و حوالی پاکدشت متوقف است. این در حالی بود که ماموران پلیس راه شریف‌آباد که اتوبوس را متوقف کرده بودند چند گزارش در مورد رانندگی خطرناک و تصادف اتوبوسی در مسیر دریافت کرده و مطلع شده بودند راننده به چند ماشین برخورد کرده بود و بدون توقف به مسیرش ادامه داده است.

ماموران پلیس راه پس از متوقف کردن اتوبوس از راننده آن مدارک خواستند. راننده مدعی شد مدارک را جا گذاشته‌ است. این در حالی بود که هر دو پای راننده جوان سوخته بود و استعلام سوابق خودرو از سرقتی بودن اتوبوس خبر می‌داد. به همین دلیل راننده بازداشت و خودرو هم توقیف شد.

مرد جوان در تحقیقات اولیه گفت: من۳۰ سال دارم و پیک موتوری هستم، چند وقت قبل گوشی دوستم را سرقت کردم و او شکایت کرد. بعد از آن ۵ ماه زندانی شدم و بعد که آزاد شدم چون سابقه‌داربودم، کسی به من کار نمی‌داد. به همین خاطر تصمیم گرفتم لوازم آزمایشگاهی بخرم و آشپزخانه شیشه بزنم. در حین کار بودم که فعل و انفعالات مواد شیمیایی منجر به انفجار شد و هر دو پایم سوخت.

این متهم ادامه داد: پس از آن تحت درمان بودم و پول هم نداشتم. از طرفی به عنوان پیک موتوری هم نمی‌توانستم کار کنم. به من گفته بودند دکتری دز مشهد است که هزینه درمان و جراحی‌اش کم است‌. به هر حال با پولی که از پیک درآورده بودم ۳۶۵ هزار تومان دادم و بلیت اتوبوس خریدم، اما باز هم بد آوردم و خواب ماندم. از آنجایی که پول زیادی نداشتم دوباره بلیت بخرم، تصمیم گرفتم ماشین سرقت کنم و با آن به مشهد بروم. در حال عبور از خیابان بودم که دیدم یک اتوبوس بی‌آرتی روشن است و راننده نیست. به همین خاطر ماشین را برداشتم تا به مشهد بروم و بعد ماشین را بفروشم و هزینه درمانم هم تامین شود؛ اما چون پاهایم سوخته بود خوب نتوانستم ماشین را کنترل کنم و در راه به چند خودروی دیگر زدم که گزارشم را دادند و در شریف آباد دستگیر شدم.

در حال حاضر این متهم یا توجه به شکایتی که از او شده بود با قرار قانونی در اختیار ماموران پلیس قرار دارد تا تحقیقات ادامه یابد.

 

نظر شما