شناسهٔ خبر: 67258709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر:

منابع دانشگاه خواجه‌نصیر کفاف خدمات رفاهی را نمی‌دهد/ درخواست افزایش بودجه از وزارت علوم

رئیس دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد که به علت افزایش هزینه‌های رفاهی دانشجویان؛ این دانشگاه از وزارت علوم درخواست افزایش بودجه دارد.

صاحب‌خبر -

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تامین بودجه برای ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان اظهار کرد: خدمات و امکانات رفاهی دانشجویان در اولویت برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

گلایه دانشجویان خواجه نصیر از فقدان امکانات رفاهی در خوابگاه‌ها /ضرورت رسیدگی به مشکلات در زمینه ایاب و ذهاب

وی با تصریح بر اینکه یکی از مشکلات مشترک بین تمام دانشگاه‌ها؛ موضوع تغذیه است، گفت: البته این مشکل در دانشگاه خواجه‌نصیر ابعاد بزرگ‌تری دارد. مواد غذایی اولیه افزایش قیمت دارد، بنابراین هزینه‌ها برای تهیه یک پرس غذا نیز بالا رفته است؛ اما مبلغی که از دانشجویان گرفته می‌شود، بسیار ناچیز نیست.

شاهانی درباره اینکه حوزه صنفی یا رفاهی تمی‌تواند تحت تاثیر بدهی دانشگاه قرار گیرد یا خیر، گفت: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اینگونه نشود. در این ارتباط، تدابیری اندیشیده شده تا هزینه‌ها را با حفظ کیفیت غذا، کاهش دهیم. به عنوان مثال فقط تهیه و توزیع غذا به پیمانکار واگذار شده است. در چنین شرایطی مواد غذایی با کیفیت؛ اما با قیمت‌های مناسب در دانشگاه تهیه و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه ما با تدابیری که در دانشگاه خواجه نصیر لحاظ کرده‌ایم؛ تلاش می‌کنیم تا چالش‌های حوزه رفاهی - صنفی مانند غذا را کاهش دهیم.

وی مطرح کرد: بنده عقیده دارم که دانشگاه‌ها باید خدمات رفاهی را به دانشجویان ارائه کنند تا آنان با فکر آزاد بتوانند به تحصیل کنند.

شاهانی در پایان خاطرنشان کرد: زمانیکه هزینه‌های دانشجویی به طور غیر متعارف افزایش یابد، مسئولان باید به ارائه خدمات خود ادامه دهند. حالا هر چقدر ما به حوزه دانشجویی بپردازیم، امکان دارد بودجه سایر حوزه‌ها نادیده گرفته شود؛ بنابراین برای برقرار تعادل بین حوزه‌ها ما درخواست افزایش بودجه دانشگاه خواجه‌نصیر را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داریم.

گفتنی است؛ ایسکانیوز پیشتر در مصاحبه‌هایی تحت عنوان گلایه دانشجویان خواجه نصیر از فقدان امکانات رفاهی در خوابگاه‌ها /ضرورت رسیدگی به مشکلات در زمینه ایاب و ذهاب و اعتراض شورای صنفی خواجه نصیر به وضعیت سلف دانشگاه واینترنت خوابگاه، گلایه دانشجویان خواجه نصیر/ به پایگاه‌های علمی جهان دسترسی نداریم به مشکلات و چالش‌های صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما