شناسهٔ خبر: 67258659 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

تاکید دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر نقش کلیدی کارخانه نوآوری آمپر در اتصال صنعت، فناوری و دانشگاه

صاحب‌خبر -

سید محمد جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با مدیران استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و از نزدیک با پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام آن آشنا شد.

در حاشیه این بازدید دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حوزه زیر ساخت اکوسیستم گفت: مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر در واقع کسی است که بیش از یک دهه مدیریت ارشد اکوسیستم فناوری و نوآوری بوده است. آقای دکتر کرمی نقش استادی برای خیلی از ماها دارند. همچنین حمایت یکی از هلدینگ‌های بزرگ خودرویی رایزکو و نیز مدیریت موفق ایشان و تجمیع این تجربه‌ها و استفاده آنها در بخش خصوصی قطعا موجب یه تحول بزرگ خواهد شد و امروز ما این تحول را کارخانه نوآوری آمپر مشاهده می‌کنیم.

 

صدری‌مهر در بازدید از توانمندی‌های شتابدهنده آمپر درایو اشاره کرد: یکی از نکاتی که امروز به شدت نظر بنده را جلب کرد نحوه فعالیت شتاب‌دهنده آمپر درایو و اتصال خروجی این شتاب‌دهنده به صنعت خودرو بود. این موضوع از جمله مشکلات همیشگی ما در اکوسیستم نوآوری بوده که اتصال شتابدهنده‌ها با صنعت و انتخاب ورودی درست برای آنهاست که بتوان رهیافت این خروجی را در صنعت استفاده کرد و این موضوع، به درستی در کارخانه نوآوری آمپر مدل و اجرا شده است.

 

انتخاب درست ورودی‌ها، همراه با ارتباطی که بین این شتاب‌دهنده و صنعت خودرو وجود دارد باعث شده حلقه مفقوده نداشته باشیم. در واقع نوع مدیریتی آمپر همراه با استراتژی و سیاست‌گذاری و تجربه سالیان دکتر کرمی اصلاح شده و یک مدل فاخری را به نمایش گذاشت و من از ایشان خواهش میکنم این مدل را برای سایر مراکز، شتاب‌دهنده‌های کشور هم ارائه کنند. مدل یه مدل ارزشمند، دارای سبک، تجربه نگاری و قابل توسعه است.  

 

وی همچنین اعلام گفت: از موضوعات مهم در خصوص روال شتاب‌دهنده‌ها برای اخذ گواهی صلاحیت می توان به سرمایه منابع انسانی اشاره کرد؛ و اینکه راهبری و منتوری توسط چه افرادی صورت میگیرد، یکی دیگه از معیارهای مهم مدل شتاب‌دهی درست است که این مدل صرفا یه مدل ترجمه ای نباشد و روش مدل بومی شده‌ای بر اساس نیازها و مسائل مهمی صنعت باشد.

 

خوشبختانه در کارخانه نوآوری آمپر و در کنار سه شتابدهنده حاضر در این کارخانه، حوزه انتخابی شتاب‌دهنده آمپر درایو و ادغام آن با مدل استارتاپ استودیو همچنین تشکیل تیم های بسیار قوی و خوبی در این شتابدهنده آن را واجد اخذ گواهی صلاحیت از نظر معاونت علمی می‌کند.

 

در پایان صدری مهر گفت: از دوستان کارخانه نوآوری آمپر خواهش که دارم  که در اکوسیستم حضور فعال تری داشته باشند و این مدلی که به صورت بومی به آن رسیدند، درآن موفق بودن و توانستند در واقع فناوری را تبدیل به ثروت بکنند، در کشور توسعه دهند و به بقیه کارخانه‌های نوآوری، مراکز و شتاب دهنده‌ها کمک کنند. این مدل را تبدیل به یک مدل تعریف شده تبدیل کنند تا در کشور تکثیر شود.

 

پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر همچنین در خصوص شکل‌دهی به فب لب تخصصی در حوزه هوشمند سازی خودور به ایجاد فضای کار اشتراکی تخصصی نیز در کارخانه نوآوری آمپر اشاره و از امکان حمایت‌های معاونت علمی را خواستار شد همچنین از میان استارتاپ‌های کارخانه آمپر استارت‌اپ رایزن (دستیار هوشمند تزریق) و استارت‌اپ ژیکال ( ارتودنسی پلیمری شفاف) ذیل دو شتابدهنده‌ آمپر درایو و آمپر لایف به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها و همچنین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی خود را پرداختند.


در ادامه نیز، مهدی اکبرشاهی مدیر شتابدهنده آمپر درایو به معرفی پروژه‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوشمند سازی خودرو، برقی سازی و ذخیره انرژی مدیریت حرارتی و دستیار هوشمند خودرو در این شتابدهنده پرداخت.

 

شایسته یادآوری است، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، آی‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است.

نظر شما