شناسهٔ خبر: 67283403 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان ملی هوش مصنوعی به زودی افتتاح می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از آغاز به کار سازمان ملی هوش مصنوعی در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در صفحه شخصی خود نوشت:

دغدغه‌ رئیس جمهور شهید محقق شد؛

آغاز شماره معکوس برای  افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران...

رئیس جمهور شهید

 سال ۱۴۰۲ با حکم رئیس جمهور شهید، ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» به روح الله دهقانی، معاون علمی رییس جمهور محول شد.

یکی از بیشترین توجهات به حوزه هوش مصنوعی در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری در ایران از سوی آیت الله رئیسی بوده است. شهید آیت الله رئیسی در راستای، تمدن سازی نوین اسلامی و بیانیه گام دوم و خصوصا تاکید مقام معظم رهبری در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ خطاب به معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها راجع به عقب ماندن ما در کاربست هوش مصنوعی و اداره کشور و ضرورت قرار گرفتن در رده ۱۰ کشور برتر دنیا به این فضا توجه ویژه‌ای داشت. 

بزرگترین اقدام آیت الله رئیسی در حوزه هوش مصنوعی، تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی در کشور بود که در این شورا سران سه قوه و حتی نمایندگان بخش‌های دفاعی حضور دارند. تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی در بازه زمانی کوتاه بعد از تشکیل ستاد هوش مصنوعی، نشانه اولویت بخشی و اهتمام جدی ایشان به جایگاه هوش مصنوعی بود. همچنین قرار بود مرکز ملی هوش مصنوعی به سازمان ملی هوش مصنوعی تبدیل شده و در رده سازمان انرژی اتمی به عنوان یک مساله حیثیتی و اساسی و راهبردی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما