شناسهٔ خبر: 67258533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسنودن: نتانیاهو تبلیغات کمپین ترامپ را اجرا می‌کند

ادوارد اسنودن می‌گوید نتانیاهو به‌ طور پیش‌بینی‌ شده تبلیغات کمپین ترامپ را اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، در پیامی در شبکه ایکس نوشت پیام ویدئویی نتانیاهو در انتقاد از دولت بایدن نشان می‌دهد که نخست‌وزیر اسرائیل «به‌طور پیش‌بینی‌شده تبلیغات کمپین ترامپ را اجرا می‌کند».

اسنودن گفت، حمایت بایدن از نتانیاهو، لقب «جو نسل کش» را برای او به ارمغان آورد، در حالی که «شانس‌های انتخاباتی او ۸۰ درصد غزه را به آتش کشید.»

نتانیاهو در این ویدئو به طور مشخص به ترامپ که رقیب اصلی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا است اشاره نکرد، اما اسنودن گفت که نشان می‌دهد نتانیاهو و بایدن یک رابطه "عقرب و قورباغه" (شکست و پیروزیشان به هم وابسته است) داشتند.

این نخستین اظهار نظر اسنودن درباره رقابت‌های انتخاباتی بایدن و ترامپ است.

در ۵ ژوئن، روزنامه نیویورک تایمز (NYT) نوشت اسرائیل عملیاتی مخفیانه برای افزایش نفوذ خود در ایالات متحده انجام داده است تا سیاستمداران آمریکایی را برای حمایت از تل آویو در درگیری با جنبش حماس متقاعد کند. به طور خاص، تعدادی از شرکت‌های فناوری اسرائیلی هزاران ربات جعلی تولید کرده‌اند که به طور فعال شروع به نوشتن پست‌هایی در حمایت از اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه آنهایی که با نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا مرتبط هستند، کرده‌اند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما