شناسهٔ خبر: 67258528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی تا نیمه امسال

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: تا پایان نیمه نخست سال جاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی، نادر کمالی در نشستی با نماینده مردم میانه در خانه ملت اظهار کرد: آخرین پروژه گازرسانی به روستاهای باقیمانده شهرستان میانه در حال اجراست که این پروژه با روند بسیار مطلوبی تداوم دارد.
وی تاکید کرد: بخش صنعت و تولید موتور محرکه اقتصاد استان است که این موتور با انرژی پاک، ارزان و قابل دسترس گاز طبیعی بازدهی چندین برابری در توسعه پایدار خواهد داشت.

وی اعلام کرد: در حمایت از بخش آسیب پذیر و محروم جامعه در طول خدمت دولت سیزدهم حدود ۱۸۰ میلیارد ریال برای لوله کشی رایگان منازل خانوار شهری و روستایی مشمول هزینه شده است.
وی با اشاره به سایر سیاست های حمایتی دولت از قشر محروم جامعه افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد و بهزیستی استان و واگذاری چهار هزار و ۸۲۷ بخاری هرمتیک (پربازده و کم مصرف) به مددجویان با اعتبار ۷۶۴ میلیارد ریال و چهار هزار انشعاب رایگان گاز شهری و روستایی با اعتبار ۸.۵ میلیارد ریال بخشی از مفاد مورد تحقق در حمایت از بخش محروم جامعه است.
کمالی ادامه داد: در طول خدمت دولت سیزدهم ، ۲۲۷ روستای استان به مدار مصرف گاز کشور متصل شده و ثانیه شمار اتمام گازرسانی به روستاهای باقیمانده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اعلام کرد: گازرسانی به ۴۲ روستای سخت گذر استان در مرحله اجرا و اتمام قرار دارد و به زودی شاهد به ثمر رسیدن تلاش های شرکت گاز در توسعه رفاه و عدالت در کل استان خواهیم بود.

پوشش۹۹.۷ درصدی گاز طبیعی در آذربایجان شرقی مصداقی بر تعهد و خدمت رسانی صادقانه است

اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی تا نیمه امسال

نماینده مردم شهرستان ویژه میانه در مجلس شورای اسلامی هم از روند مطلوب گازرسانی در این استان قدردانی کرد و پوشش۹۹.۷ درصدی گاز طبیعی در شهرها و روستاها را مصداقی بر تعهد و خدمت رسانی صادقانه دانست.

مریم عبداللهی با بیان اینکه تأمین انرژی پاک و در دسترس گاز طبیعی که زمینه توسعه پایدار و ارتقای شاخص های رفاه را در پی دارد، افزود: نهادینه سازی مصرف بهینه و انتقال گاز به بخش های صنعتی و زیرساختی آذربایجان شرقی اولویتی مهم در حوزه گازرسانی است و نمایندگان مردم در مجلس همراهی و همیاری لازم را با شرکت گاز در این خصوص خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۵۶ روستای دارای سکنه در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

نظر شما