شناسهٔ خبر: 67258471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میز خدمت قضایی با حضور رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه در شهرستان بهارستان برگزار شد

میز خدمت قضایی با حضور رئیس و جمعی از معاونین مرکز حل اختلاف کشور، معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شورا‌های حل اختلاف در شهرستان بهارستان استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- در ادامه پویش چله خدمت که برای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و خدمت به مردم، به نیابت از رئیس جمهور شهید، در حال اجرا است و در ادامه ملاقات‌های مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز حل اختلاف کشور با همراهی معاونین و قضات عالی رتبه مرکز حل اختلاف و با حضور غلامرضا مهدوی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران میز خدمت قضایی در شهرستان استان تهران برگزار شد.

سازش ۶۰ درصدی پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف شهرستان بهارستان

در ابتدای این دیدار علیش‌پور رئیس دادگستری شهرستان بهارستان در رابطه با عملکرد سال گذشته این شهرستان اظهار کرد: در سالی که گذشت با توجه به فلسفه شورا‌های حل اختلاف، قریب به ۶۰ درصد سازش در پرونده‌ها ثبت شده است.

وی پیرامون پرونده‌های طلاق که به همت اعضا و صلح‌یاران این بخش به رضایت و سازش بین طرفین ختم شده است، گفت: بیش از ۲۶ درصد پرونده‌های با موضوع طلاق که در این دادگستری ثبت شده با صلح و سازش ختم شد. همچنین در پرونده‌های مزاحمت ملکی بیشتر از ۵۰ درصد آن‌ها منتهی به سازش شده‌اند.

در ادامه این دیدار غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست، در باب عملکرد مناسب این شهرستان بیان داشتند: شهرستان بهارستان حوزه برتر در موضوع کاهش ورودی پرونده در حوزه‌های مختلف بوده است که بی شک این امر با تلاش‌های جهادی کارکنان شورا‌های حل اختلاف و دادگستری این شهرستان محقق شده است.

وی افزود: امروز شاهد مردمی سازی دستگاه قضا هستیم، که شورای حل اختلاف پیشگام در این راه هستند و در کل هدف آن‌ها صلح و سازش است. همکاران ما با جان و دل در حال خدمت و پیشبرد این هدف هستند و از هیچ خدمتی در این راه دریغ نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور نیز در ایت مراسم با تبریک عید سعید قربان، گفت: حضور ما به منزله تقدیر و تشکر از اعضای شورای حل اختلاف و دادگستری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان است و ما قدردان زحمات تک تک کارکنان این بخش‌ها هستیم.

وی افزود: کار شورای حل اختلاف کاری بسیار مبارک است که به جهت فعالیت خیرخواهانه این جریان و همانگونه که در قانون هم هست تمامی دستگاه‌ها باید در حد توان به این جریان کمک کنند.

دادگاه‌های صلح در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شوند

رئیس مرکز حل اختلاف کشور در رابطه با تاسیس دادگاه‌های صلح نیز بیان کرد: این دادگاه‌ها به زودی راه‌اندازی می‌شود و به منظور استفاده از نیرو‌های شورایی در این بخش تلاش‌های زیادی شده است، که در نهایت بنا بر برگزاری آزمون در سراسر کشور شد.

وی ادامه داد: به جهت جبران بخش کوچکی از زحمات کارکنان این دستگاه که برخی از آن‌ها حتی از اول شکل‌گیری شورا‌ها مشغول به فعالیت هستند، امتیازاتی به صورت پیش فرض به آنان تعلق می‌گیرد که این امتیاز دهی برای عادلانه بودن این آزمون برای کارکنان شورا و کسانی که از بیرون در آزمون شرکت می‌کنند پیشنهاد شده، که این امتیازات نسبت به سابقه خدمت افراد، کم یا زیاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی عنوان کرد: تلاش ما بر این است که افزایش دستمزد‌ها صورت بگیرد و ما حمایت همه جانبه‌ای از کارکنان داشته باشیم و تلاش خود را به جهت مذاکرات با دیگر بخش‌ها برای امتیازگیری به نفع کارکنان شورا‌ها بیشتر از پیش خواهیم کرد. برای شفاف‌سازی و آگاهی بیشتر کارکنان از نحوه واریزی‌ها، بخش فیش حقوقی سامانه سمحا را راه‌اندازی کردیم که باید اطلاعات تمامی کارکنان توسط بخش اداری و مالی استان‌ها در این سامانه ثبت شود.

در ادامه این مراسم تعدادی از همکاران شورا‌های حل اختلاف، سوالات خود را در رابطه با موضوعات مختلف بیان کردند.  

گفتنی است در این مراسم مسئولین و قضات عالی رتبه مرکز حل اختلاف کشور با حضور در مسجد امام رضا بخش گلستان از توابع شهرستان بهارستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند.

بر اساس این گزارش، در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مسئولان قضایی و دیگر مدیران مرکز حل اختلاف کشور در میان گذاشته، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. مسئولان پاسخگو در میز خدمت پس از بررسی درخواست مراجعین، دستورات لازم را برای رسیدگی صادر و برخی از شهروندان را برای پیگیری مطالباتشان به اداره متبوع خود دعوت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما